آفتاب
نماینده مردم مهاباد:

امیدواریم تا دهم تیر ماه تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود

امیدواریم تا دهم تیر ماه تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانیه لوزان یک دستاورد تاریخی برای ملت ایران است، ابراز امیدواری کرد که تا دهم تیرماه سال جاری تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عثمان احمدی در نطق در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن قدردانی از رییس‌جمهور و هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای، اظهار کرد: بیانیه لوزان یک دستاورد تاریخی برای ملت به شمار می‌رود و به منزله شکست هیمنه استکبار به جهت اذعان به حق استفاده صلح‌آمیز جمهوری اسلامی از انرژی هسته‌ای است و امیدواریم تا دهم تیرماه نیز همه تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که سفر آینده رییس‌جمهور به استان آذربایجان غربی، منشاء خیر و برکت برای این استان باشد و وعده‌های رییس‌جمهور نیز محقق شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز شوراها، اظهار کرد: شوراها به عنوان پارلمان‌های محلی می‌توانند نقش بسزایی در راستای تصمیم‌گیری‌های اساسی در همه موارد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی داشته باشند اما متاسفانه موضوع فرهنگ مورد غفلت قرار گرفته و عمده فعالیت شوراها در راستای ساخت و ساز بوده و معمولا نارضایتی مردم را در نحوه محاسبه عوارض پروانه ساختمانی و فروش تراکم به همراه داشته به گونه‌ای که مردم شوراها را با این عنوان می‌شناسند.

احمدی با بیان اینکه هزینه تراکم طبقات اضافی ساختمان‌ها کمتر در راستای توسعه و عمران شهری مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ گرفتن عوارض سرسام‌آور مانع نوسازی بافت‌های فرسوده شهری شده است. ضمن اینکه ساخت و سازهای غیراستاندارد و نظارت‌های ضعیف و ایجاد شهرک‌های جدید بدون توجه به جامع‌الشرایط بودن نیز از دیگر مسائل مهم است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خیلی از شهرها بدون انجام کار کارشناسی و استانداردهای شهرسازی در خصوص تغییر کاربری و از بین بردن فضای سبز اقدام شده و این نگرانی کمبود سرانه فضای سبز برای شهروندان و ابتلا به بیماری‌های مختلف را به وجود می‌آورد که اگر سریعا چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود در آینده نزدیک شهرها دیگر محلی مناسب برای آرامش خانواده‌ها نخواهد بود.

وی با تبریک هفته کارگر خواستار رسیدگی وزیر کار به مشکلات این قشر شد.

احمدی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز معلم، گفت: مبنای توسعه همه‌جانبه یک کشور نیروی انسانی کارآمد است و پرورش منابع انسانی باید متناسب با نیازهای ملی، منطقه‌ای و جهانی صورت گیرد. در همین راستا خروج مکرر نیروی انسانی زنگ خطری است که از ضعف بازار کار، ضعف برنامه‌ریزی آموزشی و نامطلوب بودن جو سیاسی و فرهنگی جامعه و همچنین مدیریت ضعیف منابع انسانی حکایت دارد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت معیشتی فرهنگیان، تجدیدنظر در قوانین حمایتی از معلمان، استخدام فرزندان فرهنگیان بازنشسته، اعطای وام با بهره کم به فرهنگیان و هماهنگ‌سازی نظام پرداخت فرهنگیان با کارکنان بخش دولتی را خواستار شد.

انتهای پیام
کد N806293

وبگردی