آفتاب

مقتدی صدر: ادعای مرگ "الدوری" با هدف سیاسی کردن پیروزی‌های عراق است

مقتدی صدر: ادعای مرگ "الدوری" با هدف سیاسی کردن پیروزی‌های عراق است

رهبر جریان صدر عراق با بیان اینکه انتشار خبر کشته شدن عزت الدوری ادعایی است که با هدف سیاسی کردن مبارزات و پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی عراق صورت گرفته گفت: ما با هرگونه مداخله خارجی مخالفیم و خواهان آن هستیم که دولت برای پایان دادن به تروریسم در عراق بر آمریکا تکیه نکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازپایگاه خبری الفجر، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در سخنانی اعلام خبر کشته شدن عزت الدوری، معاون صدام، دیکتاتور سابق عراق را ادعایی دانست که هدف آن سیاسی کردن مبارزه و پیروزی‌های ارتش عراق است.

با گذشت بیش از یک هفته از اعلام خبر مرگ شخصی که گفته می‌شود عزت الدوری معاون صدام است هنوز مقامات عراقی تایید یا تکذیب نکرده‌اند جسدی که برای انجام آزمایش دی ان ای به بغداد منتقل شده متعلق به عزت الدوری است یا خیر و تنها اعلام شده که عراق دی ان ای مورد نیاز برای تایید مرگ الدوری را ندارد.

صدر در ادامه تاکید کرد: نیروهای مردمی امروز با چالش‌هایی مواجهند که موجب ممانعت از فعالیت آنها می‌شود و از جمله این چالش‌ها اختلافات سیاسی و طمع ورزی‌ برخی طرف‌هاست. همچنین عدم وحدت میان مردم، چند دستگی گروه‌ها و طرف‌ها درنیروهای مردمی و همچنین مداخله آشکار آمریکا در کنار احتمال مداخله طرف‌های خارجی مثل آنچه که در یمن و دیگر درگیری‌های منطقه رخ داده از جمله دلایلی است که در فعالیت نیروهای مردمی اختلال ایجاد می‌کند.

رهبر جریان صدر بر لزوم بازسازی ساختار نیروهای مردمی با دور نگه داشتن این نیروها از سیاست و سیاستمداران تاکید کرد و گفت: تمامی نیروها باید تحت لوای ارتش عراق قرار بگیرند.

وی افزود: برنامه‌هایی برای مداخله عربی در منطقه وجود دارد که باید برای ممانعت از آن هرچه سریعتر دست به کار شد و برای این منظور باید به آزاد سازی استان الانبار و پس از آن شهر موصل سرعت ببخشیم.

صدر تاکید کرد: ما با هرگونه مداخله خارجی در کشور مخالفیم و همچنین از دولت می‌خواهیم تا در پایان دادن به تروریسم عراق بر روی طرف آمریکایی حساب باز نکنند.

انتهای پیام

کد N806048

وبگردی