آفتاب
بصیری:

مجلس تنگناها و خلأهای قانونی شوراها را برطرف کند

مجلس تنگناها و خلأهای قانونی شوراها را برطرف کند

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شوراها در جایگاه واقعی و شایسته خود قرار نگرفته‌اند خواستار تلاش مجلس برای حل تنگناها و خلأهای قانونی شوراها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی غلامرضا بصیری‌پور رئیس شورای عالی استان‌ها گزارشی از وضعیت این استان‌ها به مجلس ارائه داد.

وی گفت: فرمان تاریخی امام برای تشکیل شورای اسلامی و نقش مردم در شوراها سرآغاز تشکیل شوراهای شهر و روستا بود که در پی آن 9 اصل از قانون اساسی به این امر اختصاص یافت.

وی شوراها را از ارکان مهم تصمیم‌گیری و اداره کشور خواند و گفت: مقام معظم رهبری نیز شوراها را یکی از موفقیت‌های بزرگ جمهوری اسلامی می‌دانند.

وی با گلایه از اینکه هنوز شوراها در جایگاه واقعی و شایسته خود قرار نگرفته‌اند اظهار داشت: وجود تنگناهای قانونی، فقدان قوانین مورد نیاز، تداخل وظایف متعدد، مشکلات مالی و فرهنگی ناشی از عدم ترویج فرهنگ شورایاوری موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای شوراها شده است.

بصیری‌پور گفت: شورای عالی استان‌ها انتظار دارد در سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی گام‌های اساسی برای حل این مشکلات برداشته شود و در همین راستا دست یاری به سمت مجلس شورای اسلامی برای رفع خلأهای قانونی، افزایش بودجه‌های حمایتی و تسریع در تصویب طرح‌های مدیریت شهری دراز می‌کند.

کد N805975

وبگردی