آفتاب

بازداشت معترضین به وجود سلاح های هسته ای در نیویورک

بازداشت معترضین به وجود سلاح های هسته ای در نیویورک

پلیس نیویورک شماری از معترضین در برابر مقر سازمان ملل متحد را که خواستار جهان عاری از تسلیحات هسته ای و نابودی این سلاح ها بودند، بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این معترضین همزمان با برگزاری اجلاس بازنگری معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای (ان.پی.تی) در برابر مقر سازمان ملل متحد در نیویورک دست به اعتراض زده بودند.

معترضان اعلام کردند گفتگوهای چند جانبه درباره ان.پی.تی به جای آنکه بر سر کنترل تسلیحات اتمی باشد باید به سمت نابودی تسلیحات هسته ای برود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که حرکت خود را از نزدیکی مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز کرده بودند، پلاکاردهایی با مضامین لزوم نابودی تسلیحات هسته ای در دست داشتند و برخی از آنها نیز نقاب های افرادی را بر چهره داشتند که بر اثر بمب های هسته ای آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن جان خود را از دست داده بودند.

گفتنی است معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای در سال 1970 به امضا رسید و در حال حاضر 189 کشور از جمله ایران آن را پذیرفته اند. با این حال کشورهای هند، پاکستان و کره شمالی به همراه رژیم صهیونیستی که دارای بمب های هسته ای هستند، از امضای این معاهده خودداری می کنند.

همچنین کشورهای آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه و چین به عنوان دارندگان بمب های هسته ای که این معاهده را امضا کرده اند نیز اقدامی برای نابودی تسلیحات هسته ای خود انجام نداده اند.

اجلاس بازنگری معاهده ان.پی.تی هر 5 سال یکبار برگزار می شود.

 

کد N805830

وبگردی