آفتاب
صلیب سرخ خواستار شد:

تلاش برای جلوگیری از مرگ مهاجران در دریای مدیترانه

تلاش برای جلوگیری از مرگ مهاجران در دریای مدیترانه

کمیته­ بین ­المللی صلیب سرخ اعلام کرد طرح­های تأمین سرمایه برای عملیات نجات به منظور کاهش مرگ ­و میر مهاجران در دریای مدیترانه باید حوزه­ وسیع تری را پوشش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، پیتر مائورر ریاست کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ گفت: افزایش میزان بودجه برای عملیات دریایی گامی مثبت است. این افزایش باید برای تقویت ظرفیت جستجو و نجات به کار رود. ما همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که چنین عملیاتی با توان بیشتری انجام شده و محدوده­ مدیترانه­ مرکزی و سواحل لیبی را پوشش دهد تا جلوی مرگ بی ­دلیل کسانی که از دست درگیری و فقر فرار می ­کنند گرفته شود.

وی در رابطه با پیشنهادهای دیگری که رهبران اروپایی در نشست اضطراری سران در بروکسل روی میز گذاشته ­اند، مانند عملیات احتمالی برای انهدام کشتی­ های قاچاقچیان انسان که مهاجران را به اروپا منتقل می ­کنند، گفت: این عملیات باید به دقت ارزیابی و نظارت شود تا برای مهاجران آسیب­ پذیر آثار بشردوستانه نداشته باشند.

بر این اساس در بحبوحه­ این مشکل پیچیده­، ضروری است تا اطمینان حاصل شود که این قبیل اعمال پیامدهای ناخواسته­ ای در پی نداشته باشند، مثل به دام افتادن افراد بیشتر برای مدت بیشتر در لیبی که از جنگ ویران شده است.

مائورر ضمن استقبال از رسمیت دادن به عمق بحران توسط رهبران اروپا، درخواست تلاش بیشتر همه­ مسئولان را نیز برای رسیدگی به ریشه ­های سیل مهاجران مطرح کرد.

وی گفت: کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ در صحنه حاضر بوده و به کسانی که در میان خصومت­های موجود در مناطق درگیری مانند سوریه، لیبی و سومالی گرفتارند کمک می ­کند. آنچه که ما شاهدیم، کوهی از آلام است که نیازمند طرح­های جدید و تفکر سیاسی جدید است تا راه ­حل­های مناسبی یافت شود.

 

کد N805829

وبگردی