آفتاب
فیصل قاسم:

اعراب به جای دشمنی با ایران باید دموکراسی را از این کشور بیاموزند

اعراب به جای دشمنی با ایران باید دموکراسی را از این کشور بیاموزند

مجري سرشناس شبكه خبري الجزيره قطر در قسمت اخير برنامه هفتگي خود، پرسش هاي بي سابقه ای را در دفاع از جمهوري اسلامی ايران مطرح كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر،‌ «فيصل قاسم» مجري سرشناس برنامه «طرف مقابل» در شبكه خبري الجزيره قطر، در قسمت اخير اين برنامه هفتگي براي اين كه افكار عمومي جهان عرب را تحريک كند، پرسش هاي جالبي در مورد جمهوري اسلامي ايران مطرح كرد كه به نوبه خود بي سابقه بوده و دفاع از كشورمان به شمار مي رفت.
پرسش هايي كه او مطرح كرد به اين شرح است: آيا جمهوري اسلامي ايران در سي امين سالگرد پيروزي انقلابش به يک ابر قدرت منطقه اي تبديل نشده است؟ آيا نبايد اعراب از ايران، نهضت، بيداري، مقاومت، داشتن كرامت و دموكراسي را بياموزند بجاي اينكه با اين كشور دشمني ورزند؟ آيا ايران برای توليد ماهواره فضايي، موشک هاي دوربرد و دستيابي به توان هسته اي، بودجه اش را  هزينه نكرده در حالي كه كشورهاي عربي خليج فارس ميلياردها دلار از بودجه خود را در بورس هاي محلي و آمريكايي هزينه مي كنند.
وي در ادامه پرسيد: اعراب به جز برج هاي آسمان خراش بي فايده كه با وقوع بحران اقتصادي در جهان، بي خاصيت شدند، چه چيزي توليد كردند؟ مگر نه اينكه ايران به رغم تحريم ها، روز به روز در تقويت صنعت خود پيشرفت مي كند در حالي كه ما اعراب همچنان قتره (چفيه اعراب) را از انگليس و مواد غذايي براي ماه رمضان را از چين و قليان را از ژاپن وارد مي كنيم و دست به دامان آمريكا مي شويم تا به ما سلاح بدهد؟
«فيصل قاسم» همچنين پرسيد: مگر نه اينكه از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي در ايران تاكنون، تعداد زيادي از سياستمداران در اين كشور رئيس جمهور شده اند و قدرت در ميان افراد چرخيده اما از ده ها سال پيش، همچنان همان افراد بر كرسي قدرت در كشورهاي عربي تكيه زده اند؟! مگر نه اينكه محبوبيت رئيس جمهور ايران در ميان افكار عمومي جهان عرب بيشتر از محبوبيت حكام عرب در جهان عرب است؟ آيا گروه هاي مقاومتي عربي تاكنون بدون كمک ايران، حتي به يك پيروزي دست يافته اند؟

 

کد N805800

وبگردی