آفتاب

عشاير اهل عراق به تنهایی قادر به فتح الانبار نیستند

عشاير اهل عراق به تنهایی قادر به فتح الانبار نیستند

سخنگوی گروه «عصائب اهل الحق» طي اظهاراتي اعلام كرد که عشاير عراقی در الانبار به تنهایی قادر به بازپس گیری این استان از تروریست ها نیستند.

به گزارش مهر، «جواد الطلیباوی» سخنگوی گروه «عصائب اهل الحق» ضمن تأكيد بر عدم توانايي عشاير عراق به آزاد سازي الانبار از دست نيروهاي گروهک تروريستي داعش گفت آزادسازی الانبار باید با وجود نیروهای مردمی صورت گیرد.
وي در ادامه افزود: برخی از سران عراقی مدعی شده اند که عشائر استان الانبار می توانند با گروهک های تروریستی مقابله کنند اما به نظر مي رسد این ادعا خلاف واقعیت و به دور از حقیقت است.
او همچنين گفت: اصرار طرف های سیاسی عراقی مبنی بر فتح الانبار بدون شک با قصد وغرض همراه است لذا نیروهای مقاومت از عشاير عراقی درخواست مي كنند که با بینش کاملی در راه فتح الانبار قدم بردارند.
از سویی دیگر، عشاير استان الانبار، خواستار ورود نیروهای داوطلب مردمي مبارزه با داعش كه «الحشد الشعبی» ناميده مي شوند، به این استان شدند تا آن را از دست نيروهاي داعش خارج كنند.

پایگاه خبری «السومریه نیوز» با انتشار خبري در اين باره نوشت: عشاير الانبار در کنفرانسي که در منطقه «الخالدیه» در 23 کیلومتری شرق شهر «الرمادی» برگزار کردند، از بسیج مردمی داوطلب خواستند تا در آزادسازی استان الانبار در کنار نیروهای امنیتی و عشاير شرکت کنند و داعش را از این استان نیز بیرون برانند.
بر اساس بیانیه پاياني‌ این کنفرانس، عشاير از همه مردم استان الانبار خواستند تا به صفوف نیروهای داوطلب مبارزه با داعش بپیوندند و در کنار سرویس‌های امنیتی این استان را آزاد و پاکسازی کنند.
عشاير همچنین از «حیدر العبادی» نخست ‌وزیر عراق خواستند تا به عنوان فرماندهی کل نیروهای مسلح، تجهیزات و تسلیحات لازم را به دست مبارزان با داعش برساند.
این در حالی است که «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق، روز دوشنبه اعلام کرده بود که آزادسازی استان الانبار تنها با مشارکت نیروهای بسیج مردمی میسر خواهد شد و این مشارکت نیز تنها به درخواست و دستور العبادی صورت خواهد گرفت.
در همين راستا برخی رسانه هاي عراقي به نقل از العامری نوشتند 80 نفر از شیوخ عشاير الانبار با نوشتن طوماري از نخست ‌وزیر عراق خواسته‌اند تا به نیروهای بسیج مردمی دستور دهد در عملیات آزادسازی الانبار شرکت کنند.

 

کد N805789

وبگردی