آفتاب

بان کی مون خشونت‌ها در بروندی را محکوم کرد

بان کی مون خشونت‌ها در بروندی را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد وقوع خشونت در بروندی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد وقوع موارد بروز خشونت‌ و درگیری در بروندی را محکوم کرد و خواهان آن شد که احزاب و جناح‌های مختلف در این کشور از اقدامات خشونت‌طلبانه پرهیز کنند.

در بیانیه‌ای که از سوی بان کی مون صادر و توسط سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد قرائت شد، از مقام‌های بروندی خواسته شده که در ارتباط با موارد درگیری‌های خشونت‌آمیز اخیر تحقیقات لازم هرچه سریع‌تر به عمل آید.

دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان آن شد که مقام‌های بروندی از برقراری دموکراسی و صلح در کشورشان اطمینان حاصل کنند و اختلافاتشان را از طریق گفت‌وگو حل و فصل نمایند.

روز گذشته در پی درگیری پلیس بروندی با معترضان به سومین دوره کاندیداتوری رییس‌جمهوری فعلی در انتخابات ریاست جمهوری، دست‌کم دو تن کشته و 10 تن زخمی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، به گفته شاهدان عینی تعداد نامعلومی از معترضان نیز در جریان این اعتراضات بازداشت شدند. شاهدان همچنین گفته‌اند که یکی از کشته‌ها بر اثر اصابت مستقیم گلوله پلیس جان باخته است.

معترضان در چندین نقطه در نزدیکی پایتخت در اعتراض به احتمال کاندیداتوری رئیس‌جمهوری فعلی به خیابان‌ها آمده و با آتش زدن وسایل باعث مسدود شدن خیابان‌ها شده‌اند.

انتهای پیام

کد N805766

وبگردی