آفتاب

«مقتدی صدر» به نيروهای نظامی خود آماده باش داد

«مقتدی صدر» به نيروهای نظامی خود آماده باش داد

منابع خبری عراقي از دستور آماده باش سید «مقتدی صدر» به گردان نظامی «سرایا السلام» با هدف باز پس گیری استان الانبار از دست تروريست های داعش خبر دادند.

به گزارش مهر، پایگاه خبری المسله گزارش داد که سید «مقتدی صدر» كه نزديک به دو سال پيش با هدف مقابله با گروهك تروريستي-تكفيري داعش گردان نظامي «سرايا السلام» را به وجود آورد، در پیامی از تمامی نيروهاي وابسته به اين گردان خواست برای عملیات بازپس گیری استان الانبار آماده شوند.
مقتدی صدر در بخشي از بیانیه خود نوشت: ملت عراق آمادگی لازم را دارند که مناطق اشغال شده توسط داعش را بازپس گیرند و هم اکنون عملیات آزادی عراق نزدیک است. از تمامی مجاهدان عراقی درخواست دارم که خود را برای عملیات نهایی و بازپس گیری الانبار آماده کنند.
رئیس جنبش صدر به فاجعه اخير منطقه «ثرثار» كه چند روز پيش رخ داد و در آن ده ها نيروي مقاومتي و سرباز ارتش عراق به دست جنايتكاران داعش به شهادت رسيدند، اشاره کرد و افزود: بدون شک جنايتكاران خیانتکار باید به سزای عمل خود برسند. ملت عراق از خون جوانان بی گناه نمی گذرد.
از سویی دیگر، نیروهای بسیج مردمی عراق «خالد العبیدی» وزیر دفاع این کشور را مسئول کشتار «ثرثار» استان الانبار معرفي كردند.
نیروهای مردمی عراق موسوم به «الحشد الشعبی» ضمن مسئول دانستن وزیر دفاع، با صدور بیانیه‌ای از کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق خواستند العبیدی را به پارلمان فرا خوانده و تحقیقی فوری درباره کشتار «ثرثار» انجام دهد.

 

کد N805763

وبگردی