آفتاب

اشرف غنی: تروریسم بین‌المللی افغانستان را هدف گرفته است

اشرف غنی: تروریسم بین‌المللی افغانستان را هدف گرفته است

رئیس جمهوری افغانستان در جریان نخستین سفر رسمی خود به هند تاکید کرد، تروریسم بین‌المللی افغانستان را هدف گرفته‌ و کشورش امسال، سالی دشوار را در پیش دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، توضیح بیشتری درباره منظور خود از تروریسم بین المللی نداد. وی گفت، افغانستان یک نیروی امنیتی ۳۵۲ هزار نفری "شجاع" دارد که مانع سقوط دولت می‌شود.

اشرف غنی در راس یک هیات عالی رتبه ۸۳ نفری برای انجام اولین سفر رسمی‌اش به هند دیشب وارد دهلی نو شد.

جایانت سینها، معاون وزیر دارایی هند از رئیس جمهوری افغانستان در فرودگاه نظامی "پالم " استقبال کرد، اما مراسم رسمی تشریفات صبح امروز(سه شنبه) به میزبانی نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند برگزار شد.

اشرف غنی پس از ورود به هند، ساختمان بازسازی شده سفارت افغانستان در این کشور را افتتاح و همچنین با مهاجران افغان مقیم هند و نمایندگانی از دانشجویان افغان در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهوری افغانستان گفت که کشورش با فساد گسترده‌ اداری و مالی روبه‌رو است و اصلاحات در این کشور به زمان نیاز دارد.

رئیس جمهور افغانستان همچنین به کسانی که خواهان ترک تابعیت افغانستان برای گرفتن تابعیت هند هستند، وعده داد که در این زمینه برای آنها سهولت ایجاد کند.

رئیس جمهوری افغانستان همچنین از وجود فساد و اهمال‌کاری در سفارت‌خانه‌های افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش بی.بی.سی، رئیس جمهوری افغانستان در بخش دیگری از سخنانش، به دلایل تن دادن به تشکیل دولت وحدت ملی اشاره کرد و گفت که افغانستان برای اینکه به ۲۰۰ سال عقب برنگردد، باید به اجماع ملی دست پیدا می‌کرد.

وی گفت که قشر سیاسی افغانستان سبب بحران در کشور شده است اما این بار، نخبه‌های افغانستان اجازه ندادند که تاریخ تکرار شود.

رئیس جمهوری افغانستان امروز با نارندرا مودی، نخست وزیر، پراناب موخرجی، رئیس جمهوری و وزیران خارجه، تجارت، دفاع، معاون رئیس جمهوری هند و مشاور امنیت ملی وی نشست‌های جداگانه‌ای برگزار می‌کند.

اشرف غنی، فردا(چهارشنبه) در دیدار با سرمایه گذاران و تاجران هند قصد دارد آنها را به سرمایه گذاری کلان در کشورش تشویق کند.

انتهای پیام

کد N805613

وبگردی