آفتاب

پایتخت اقتصادی ایران در انتظار سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها

پایتخت اقتصادی ایران در انتظار سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها

استاندار هرمزگان گفت: استان می‌تواند مرکزی برای انتقال کالاهای کشور آلمان باشد و با تقویت روابط تجاری، سرمایه‌گذاران آلمانی می‌توانند از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری هرمزگان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، جاسم جادری در دیدار با سفیر آلمان در ایران اظهار کرد: ایران از ظرفیت‌های خوب اقتصادی و امکان مناسب برای سرمایه‌گذاری برخوردار است. خوشبختانه در دو سال گذشته پیشرفت‌های خوبی در ارتباطات بین المللی ایران بدست آمده و در این مدت شاهد رشد 33 درصدی روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و آلمان نیز بوده‌ایم.

وی به معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری استان هرمزگان پرداخت و بیان کرد: استان هرمزگان از اهمیتی استراتژیک برخوردار بوده و ظرفیت‌های دریایی و بندری، شیلاتی، صنعتی و معدنی از قابلیت‌های استان محسوب می‌شوند و در زمینه صادرات و واردات کالا دارای موقعیت مهمی در کشور است. علاوه بر آن برخورداری از 6 منطقه ویژه اقتصادی، 2 بندر بزرگ شهید رجایی و باهنر، 14 جزیره، همسایگی با پنج کشور حاشیه خلیج فارس و سواحل طولانی از جمله دیگر مزیت‌های استان هرمزگان محسوب می‌شوند. 70 درصد واردات و صادرات کشور از طریق استان هرمزگان انجام می‌شود و بندرعباس پایتخت اقتصادی ایران لقب گرفته که می‌توان این ظرفیت‌ها را به سرمایه گذاران کشور آلمان معرفی کرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: هرمزگان در حال حاضر دارای دو منطقه آزاد است و در آینده نیز در شرق و غرب استان، یعنی در شهرستان‌های جاسک و پارسیان 2 منطقه آزاد تجاری و اقتصادی دیگر ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی با اجرای فازهای توسعه‌ای در حال افزایش به هشت میلیون TEU در پایان فاز سوم است، ادامه داد: در شرق هرمزگان و در جاسک مرکز صادرات نفت، پالایشگاه و پتروشیمی ایجاد می‌شود. علاوه بر این، مناطق آزاد قشم و کیش دارای فرصت‌های سرمایه گذاری خوبی هستند. همچنین هرمزگان دارای 6 فرودگاه و ظرفیت حمل و نقل 40 میلیون تن کالا از طریق راه آهن است.

جادری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 افزود: مردم ایران، بهترین ملت برای حفظ و نگهداری صلح و حق طلبی هستند و در حالی که به دنبال دستیابی به علم و فناوری هستند، به ناحق مورد تحریم قرار گرفتند. امروز در راستای دفاع از حقانیت این ملت در حال مذاکره هستیم.

انتهای پیام

کد N805494

وبگردی