آفتاب

قراخانلو: هدف اصلی تدوین آیین‌نامه شورای هماهنگی دخالت در کارهای آموزشی نیست

قراخانلو: هدف اصلی تدوین آیین‌نامه شورای هماهنگی دخالت در کارهای آموزشی نیست

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: پژوهشگاه به هیچ عنوان متولی مباحث آموزشی نیست.

به گزارش ایسنا، دکتر قراخانلو در جریان نشست مدیران کل دانشکده‌های تربیت بدنی اظهار کرد: از این که می‌بینم در این نشست کلیه مدیران تربیت بدنی حضور دارند، بسیار خرسندم و امیدوارم که در نشست بعدی، نمایندگانی از وزارت ورزش و جوانان و وزارت علوم نیز حضور داشته باشند. البته بحث ما در این نشست تنها پژوهش‌محوری نیست و به دنبال دیکته کردن بعضی از مباحث آموزشی و پژوهشی به مدیران کل تربیت بدنی نیستیم. تنها به دنبال آن هستیم تا بتوانیم ضعف‌هایی که در بخش آموزشی و پژوهشی وجود دارد، در طی این نشست با حضور مدیران کل تربیت بدنی برطرف و با همفکری و مشورت یکدیگر بتوانیم به تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی در حوزه علوم ورزشی کمک کنیم.

وی افزود: در این نشست قرار نیست در کار کمیته برنامه‌ریزی که مسئول بخش آموزش است، دخالتی داشته باشیم و اگر بعضی از مدیران تربیت بدنی به این امر انتقاد دارند که پژوهشگاه فقط باید در امور پژوهشی وارد شود نه آموزشی، باید بگویم که تنها هدف‌مان کمک به توسعه و ترویج بخش آموزش است نه پژوهش.

وی افزود: با برگزاری این نشست و تدوین آیین‌نامه شورای هماهنگی مراکز آموزشی و پژوهشی ورزش کشور به دنبال ایجاد تحول در ورزش و بهبود آن هستیم تا بتوانیم گام‌های موثری را در جهت پیشرفت ورزش کشور با شناسایی ظرفیت‌های مراکز آموزشی و پژوهشی داشته باشیم. بنابراین از کلیه مدیران تربیت بدنی تقاضا داریم با ارائه راهکارهای لازم در این زمینه پژوهشگاه تربیت بدنی را کمک کنند تا بتوانیم در آینده با تدوین آیین‌نامه خدمت بزرگی به ورزش کشور داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و میان مدت برای اساتید، دانشجویان فارغ‌التحصیلان رشته تربیت بدنی و توسعه دانش کاربردی آنها به منظور ورود به بازار کار یکی از اهداف مهم ایجاد و تدوین این آیین‌نامه است که با به تصویب رسیدن این آیین‌نامه به دنبال آن هستیم تا بتوانیم برای فارغ‌التحصیلان رشته تربیت بدنی ایجاد شغل کنیم تا پس از فارغ‌التحصیل شدن در حوزه‌های مختلف ورزش کشور خدمات‌رسانی کنند.

قراخانلو در پایان گفت: این که بخواهیم آموزش را از پژوهش جدا بدانیم، کار اشتباهی است بلکه تمام تلاش ما بر این است که در کنار پژوهش، کارهای آموزشی را نیز انجام دهیم، چون از دل آموزش است که می‌توانیم طرح‌های پژوهشی خود را در ورزش کشور به نحو احسن اجرا کنیم و اگر امروز برخی از اساتید معتقد هستند که بحث‌های آموزشی به دانشگاه‌ها مرتبط است و مباحث پژوهشی متعلق به پژوهشگاه است مسیر درستی را طی نمی‌کنند چون به هر صورت کار ما دخالت در بحث آموزش نیست. هدف کلی ما کمک به بهبود و رشد ورزش کشور در آینده است.

انتهای پیام

کد N805413

وبگردی