آفتاب

حساب مخفی 2.2 میلیون یورویی ژان ماری لوپن در بانک سوئیس

حساب مخفی 2.2 میلیون یورویی ژان ماری لوپن در بانک سوئیس

موسس سالخورده و رهبر سابق حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه 2.2 میلیون یورو در یک حساب مخفی در بانکی در سوئیس دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، این ادعا از جانب وب‌ سایت خبری مدیا ریپورت در بحبوحه تنش میان ژان ماری لوپن، موسس و رهبر سابق حزب جبهه ملی فرانسه و دخترش مارین لوپن که هم‌اکنون رهبری حزب را برعهده دارد، مطرح شده و این روند با یکسری تحقیقات درباره کمک‌های مالی مقام‌های فرانسوی و اروپایی به کمپین انتخاباتی این حزب روبه‌رو شده است.

این سایت گزارش داد: لوپن در بانک HSBC همچنین در بانک CBH سوئیس حساب مخفی دارد از 2.2 میلیون یورویی که در حساب سپرده این بانک‌ها است، 1.7 میلیون یوروی آن به صورت سکه و شمش‌های طلا است. دادستان‌ها در غرب پاریس این اطلاعات را از واحد مقابله با پولشویی دریافت کرده‌اند.

البته هنوز هیچ‌یک از این دو بانک سوئیسی درباره ادعای مطرح شده بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند.

همچنین لوپن از اظهارنظر امتناع کرده در حالی که فلوریان فیلیپوت، معاون رهبر حزب جبهه ملی فرانسه به کانال تلویزیونی iTELE گفت که درباره این ادعا چیزی نمی‌داند.

وی افزود: من نمی‌دانم که این ادعا صحت دارد یا خیر اما ژان ماری لوپن را می‌شناسم و می‌دانم که چنین مساله‌ای غریب است. من با مارین لوپن تلفنی صحبت کردم. او بسیار شگفت‌زده شد و هیچ چیز در این باره نمی‌داند. مثل مابقی ما، مارین لوپن منتظر شفافیت این مساله است.

در 2013، ژان ماری لوپن تایید کرد که حسابی را در بانک UBS سوئیس دارد که در سال 1981 آن را باز کرده است. وی از 2013 به خاطر دارایی‌های اعلام نشده به مبلغ 1.1 میلیون یورو تحت بازجویی قرار داشته است.

تحقیقات دیگری هم درباره تامین مالی کمپین انتخاباتی جبهه ملی فرانسه که باعث روی کار آمدن دختر لوپن شد، انجام می‌گیرد.

این حزب همچنین دریافت پول از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را در ازای حمایت از وی رد کرده اما اخیراً از بانک روسی چک 9 میلیون یورو وام دریافت کرده‌ است.

لوپن سالخورده اخیراً و به صورت مکرر بر ادعای خود درباره اینکه اتاق‌های گاز نازی‌ها "جزء کوچکی از تاریخ" بوده، اصرار ورزیده و این مساله باعث شده تا دخترش از وی فاصله بگیرد و بگوید که پدرش دست به خودکشی سیاسی زده است.

لوپن سالخورده تحت فشارهای دخترش از نامزدی برای انتخابات محلی کناره‌گیری کرد. جبهه ملی تحت رهبری مارین لوپن که حزبی ضدمهاجرت است به دنبال پاکسازی وجهه نژادپرستی‌اش و خروج فرانسه از اتحادیه اروپا، ناحیه یورو و احیای فرانک است.

انتهای پیام

کد N805385

وبگردی