آفتاب

اجرای کامل "طرح تمام وقت اساتید" بیمارستان بقیه‌الله از ماه آینده

اجرای کامل "طرح تمام وقت اساتید" بیمارستان بقیه‌الله از ماه آینده

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله از اجرای طرح تمام وقت اساتید به طور کامل و از ماه آینده در بیمارستان بقیه‌الله خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر اصلانی در مراسم تقدیر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با اشاره به فعالیت 20 ساله این دانشگاه گفت: اگر موفقیتی در فعالیت این دانشگاه دیده می‌شود، دلیل انتصاب آن به شهدایی است که در 8 سال دفاع مقدس در حوزه بهداشت و درمان خون خود را نثار اسلام و ایران کرده‌اند و اگر ضعفی دیده می‌شود ناشی از عملکرد مسؤلان است و بالاتر بودن مسوولیت نشانگر این امر است که دخالت بیشتری در ضعف‌ها داشته است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های زیادی در عملکرد دانشگاه وجود دارد اظهار کرد: برای مثال نتوانستم حقوق اعضای هیات علمی را با حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دیگر هماهنگ کنم. همچنین به دلیل تحریم‌هایی که سه سال گذشته از طرف کشور آمریکا بر ایران وارد شد محدودیت زیادی در برخی عرصه‌ها وارد شد. به طور کلی برآورد من این است که مجموعه موفق بوده اما انتظار بیشتری از آن می‌رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی از ما به عنوان پاسدار انتظار دارد تا الگوی موفقی باشیم. دانشگاه ما دانشگاه بزرگی نیست و مجموعا دارای 4 دانشکده پزشکی، داروسازی، بهداشت، پرستاری، یک پژوهشگاه با 22 مرکز تحقیقات است و سعی شده مقررات طبق ابلاغیه وزارت بهداشت باشد.

اصلانی در ادامه با اشاره به اعضای هیات علمی فعال در این دانشگاه توضیح داد: این دانشگاه دارای 277 عضو هیات علمی است که 33 نفر آنها استاد تمام، 53 نفر آنها دانشیار و مابقی استادیار و مربی هستند. همچنین 100 عضو هیات علمی جدید در 4 سال اخیر جذب این دانشگاه شده‌اند.

وی در مورد تعداد دانشجویان این دانشگاه نیز اظهار کرد: به طور کلی 1400 دانشجو در این دانشگاه شاغل به تحصیل هستند که 160 نفر آنها در مقطع کاردانی و در مراکز وابسته به دانشگاه در شهرستان مشغول بوده و مابقی در دیگر مقاطع و در خود دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. نزدیک به 42 درصد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند که آمار مناسبی در شور است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در 9 دوره جشنواره رازی حائز رتبه برتر بین دانشگاه‌های تیپ 2 شده است، ادامه داد: در کشور همیشه جزو 7 الی 8 دانشگاه برتر بوده‌ایم. تعداد مقالات منتشر شده در دانشگاه 800 عدد در سال است. سالانه 200 طرح تحقیقاتی در دانشگاه انجام می‌شود 60 الی 70 درصد آنها اتمام می‌گردد. همچنین براساس طرحی که از سه سال پیش تدوین شده، تحقیقات به سمت محصول پیش می‌رود.

اصلانی در ادامه به فعالیت‌های درمانی دانشگاه اشاره کرد و توضیح داد: مجموعه ما از نظر درمانی دارای 900 تخت بیمارستانی در 3 مرکز درمانی است که در سال 93، 65 هزار بیمار در این سه مرکز تحت درمان قرار گرفته‌اند و همچنین بالای یک میلیون ویزیت درمانگاهی در این سه مرکز صورت گرفته است.

وی در مورد طرح‌های پیش روی این دانشگاه توضیح داد: تحول تعالی آموزشی منطبق با استانداردهای دنیا، بومی‌سازی با توجه به نیازها و فرهنگ کشور، اجرای طرح تمام وقت به طول کامل از جمله طرح‌های پیش روی دانشگاه است که فکر می‌کنم اجرای این طرح و تفکیک بین سیستم خصوصی و دولتی یکی از راه‌حل‌های مشکلات بهداشت و درمان است.

انتهای پیام

کد N805376

وبگردی