آفتاب

اروگوئه: زندانیان سابق گوانتانامو بدون امضاء توافقنامه کمکی دریافت نمی‌کنند

اروگوئه: زندانیان سابق گوانتانامو بدون امضاء توافقنامه کمکی دریافت نمی‌کنند

وزیر امور خارجه اروگوئه گفت، شش زندانی سابق گوانتانامو که در این کشور اسکان داده شده‌اند، بدون مسکن و کمک مالی دولتی خواهند ماند مگر آنکه توافقی را که تاکنون آن را رد کرده‌اند، امضا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "رودولفو نین نوووآ"، وزیر امور خارجه اروگوئه در حالی این اظهار را مطرح کرد که چهار تن از این زندانیان سابق گوانتانامو به اعتراض خود در مقابل سفارت آمریکا که از روز جمعه آغاز شده ادامه داده و شب‌ها را با کیسه خواب در مقابل این سفارتخانه سپری کرده‌اند.

این توافقنامه تهدید شده توسط یکی از آژانس‌های محلی که با کمیسیونر عالی حقوق بشر در امور پناهندگان همکاری می‌کند به این افراد ارائه مسکن خصوصی رایگان تا فوریه سال 2016 میلادی و ادامه پرداخت کمک مالی ماهانه 600 دلار را وعده داده است.

وزیر امور خارجه اروگوئه گفت: اگر این افراد این توافقنامه را امضا نکنند، هیچ عایدی دریافت نمی‌کنند.

پنج تن از این شش زندانی سابق از امضای این توافقنامه امتناع کرده و می‌گویند، دولت اروگوئه درخصوص مسکن کمک بیشتری را نسبت به آنچه که در این توافقنامه قید شده، وعده داده بود.

آنها همچنین گفتند، دولت اروگوئه می‌خواهد آنها از مقرری که به صورت ماهیانه دریافت می‌کنند، مالیات نیز بپردازند؛ مقرری که در حال حاضر برای پرداخت هزینه‌هایشان کافی نیست.

در نتیجه آنها از دولت آمریکا می‌خواهند به خاطر آن که 12 سال بدون هیچ اتهام و جرمی در زندان نگهشان داشته است، به آنها کمک کند.

"علی حسین شعبان"، یکی از این زندانیان سابق گوانتانامو گفت: تا زمانی که برای مشکلات‌مان به راه‌حل برسیم در مقابل سفارت آمریکا خواهیم ماند. ما حقمان را می‌خواهیم. نه چیزی کمتر و نه چیزی بیشتر. وزیر امور خارجه اروگوئه در نشست غیرعلنی که اخیرا با ما داشت، گفت به خاطر آنکه ما پناهندگان سیاسی محسوب می‌شویم مادامی که در این کشور بمانیم، تامین خواهیم بود.

وزیر امور خارجه اروگوئه گفت: احتمالا به خاطر ترجمه بد آنها دچار سوءتفاهم شده‌اند، آنها فکر می‌کردند این توافق سه ساله است در حالی که یک ساله بوده است.

وی افزود، هنگامی که این توافقنامه منقضی شود، باز هم اروگوئه به آنها کمک خواهد کرد اما چگونگی آن معلوم نیست.

انتهای پیام

کد N805246

وبگردی