آفتاب

نخست‌وزیر و وزیر دفاع عراق امروز در پارلمان/داعش یک روزنامه‌نگار عراقی را تیرباران کرد

نخست‌وزیر و وزیر دفاع عراق امروز در پارلمان/داعش یک روزنامه‌نگار عراقی را تیرباران کرد

در سایه عدم پیشروی چشمگیر در عملیات آزادسازی الانبار، نخست‌وزیر، وزیر دفاع و برخی از فرماندهان امنیتی عراق امروز (سه‌شنبه) با هدف مطلع کردن نمایندگان پارلمان از واقعیت‌های نابسامانی اوضاع امنیتی در بغداد و الانبار در مقر پارلمان حضور می‌یابند.

در سایه عدم پیشرفت چشمگیر در عملیات آزادسازی الانبار، نخست‌وزیر، وزیر دفاع و برخی از فرماندهان امنیتی عراق امروز (سه‌شنبه) با هدف مطلع کردن نمایندگان پارلمان از واقعیت‌های نابسامانی اوضاع امنیتی در بغداد و الانبار در مقر پارلمان حضور می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، قرار است خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق و فرماندهان امنیتی امروز (سه‌شنبه) در مقر پارلمان حضور یابند و نمایندگان پارلمان را از واقعیت رخدادهای «ناظم الثرثار» واقع در استان الانبار که گفته می‌شود به کشته شدن ده‌ها نیروی عراقی انجامیده است، آگاه کنند.

در همین راستا حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق نیز با سلیم جبوری، رئیس پارلمان تماس گرفته و به وی اطلاع داد که در جلسه امروز در کنار وزیر دفاع و رهبران امنیتی حضور خواهد یافت.

اخیراً اخباری مبنی بر کشته شدن ده‌ها نیروی عراقی در منطقه ناظم الثرثار منتشر شد و برخی نمایندگان پارلمان عراق از جمله نمایندگان ائتلاف «دولت قانون» خواهان استعفای وزیر دفاع به دلیل کوتاهی‌اش در ارسال تجهیزات نظامی برای نیروهای عراقی در این منطقه شدند.

قرار است در جلسه امروز پارلمان عراق درخصوص واقعیت‌های نابسامان شدن اوضاع امنیتی در الانبار و بغداد که طی روزهای اخیر شاهد انفجارهای متعدد و همچنین موج ورود آوارگان از الانبار بوده توضیح داده شود.

همچنین منابعی در کمیته امنیت و دفاع در پارلمان اعلام کردند که این کمیته نکاتی در خصوص عملکرد حیدر العبادی و ارائه اطلاعات نادرست از سوی مشاوران امنیتی در مورد اوضاع امنیتی دارد.

به گزارش این منابع، سوالات زیادی در خصوص کوتاهی در کمک به یگان‌های نظامی در ناظم الثرثار از العبادی، العبیدی و فرماندهان امنیتی خواهد شد.

این منابع همچنین اعلام کرده‌اند که تغییرات نظامی اخیر بدون هیچ‌گونه مشورتی و براساس خواسته‌های شخصی برخی سیاستمداران صورت گرفته از جمله بازنشستگی حنیف ایوب، فرمانده نیروهای محافظ پالایشگاه بیجی که بعداً در پی درگیری‌ها در اطراف این پالایشگاه کشته شد.

حاکم الزاملی، رئیس کمیته امنیت و دفاع نیز اعلام کرد که اعضای پارلمان خواهان توضیحات درباره چگونگی رخداد الثرثار، تعداد کشته و زخمی‌شدگان و اقدامات وزارت دفاع و عملیات مشترک در نجات دادن آنها هستند.

وی افزود: العبادی نیاز به کادری از مشاوران نظامی دارد چراکه برخی با گزارشات اشتباه وی را فریب می‌دهند و وی باید در ترسیم برنامه‌های نظامی و اداره جنگ بر کمیته امنیت و دفاع تکیه کند.

در همین راستا حیدر العبادی در نشست هیات هماهنگی شورای استان‌ها در کربلا اعلام کرد که انتقال اختیارات به استان‌ها غیرقابل تغییر است و انتقال اختیارات و غیرمرکزی بودن جزو برنامه دولت است که باید اجرایی شود.

از سوی دیگر استوارت جونز، سفیر آمریکا در عراق در دیدار با اسامه نجیفی، معاون رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد که آمریکا به عراق در مقابله با داعش همچنان کمک می‌کند و اجازه نخواهد داد که داعش کنترل الانبار را در دست بگیرد.

همچنین سایت النشره اعلام کرد که اعضای داعش سردبیر روزنامه "رای الناس" را در وسط موصل تیرباران کردند.

انتهای پیام

کد N805039

وبگردی