آفتاب

نماینده قزوین: قرارگاه خاتم‌الانبیاء بتواند نقش خود را در عرصه سازندگی ایفاد کند

نماینده قزوین: قرارگاه خاتم‌الانبیاء بتواند نقش خود را در عرصه سازندگی ایفاد کند

نماینده مردم قزوین در نطق میان دستور خود بر لزوم رعایت عدالت اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمرتضی حسینی در نطق خود ضمن تبریک روز شورا، کارگر و معلم، گفت: دوام دولت‌ها به برپایی سنت‌های عدالت است.

او سپس مثالی از برخورد عدالت‌مندانه امام علی (ع) با دو زن عرب و عجم زد و افزود: اگر ما پیرو این امام عدالت محور هستیم چرا باید این‌گونه باشد که بعضی از امتیازات متعدد استفاده کنند و درآمدهای نجومی داشته باشند ولی بعضی از کارگران که حداقل حقوق را می‌گیرند چند ماه حقوق نگیرند؟

نماینده مردم قزوین به وضعیت معلمان نیز اشاره کرد و گفت: معلمان ما از کمبود ناراحت نیستند، از بی‌عدالتی‌ها ناراحتند. چرا که یک معلم برای گرفتن یک وام دو میلیون ‌تومانی چک و ضامن می‌خواهد اما کسی که با کلک و دغل صدها میلیارد وام می‌گیرد حتی یک ضامن هم نمی‌خواهد. وقتی یک آقازاده دستگیر می‌شود فریادها بلند می شود که چه ظلمی در قوه قضائیه اتفاق می‌افتد.

او ادامه داد: وقتی بعضی از دلسوزان فریاد می‌زنند که چرا عدالت اجرا نمی‌شود به این نیروهای وفادار به نظام برچسب افراطی می‌زنند.

حسینی با اشاره به حمله عربستان به یمن، عربستان را عامل آمریکا خواند و گفت: این دولت دژخیم بداند که یمن گورستان آنها خواهد بود.

نماینده مردم قزوین به رئیس جمهور نیز تذکر داد و افزود: سخنان شما در جمع فرماندهای نیروی انتظامی گفتید که پلیس و نیروی انتظامی موظف به اجرای اسلام نیست، این حرف خلاف سخن امام (ره) و رهبری است و علمای عظام است.

او همچنین تأکید کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء به نماد بالندگی و افتخار ملت ایران تبدیل شده است. این قرارگاه با استفاده از نیروهای جوان و باانگیزه و مدیریت جهادی توانسته است به شایستگی تحریم‌های ظالمانه را خنثی کند. راه‌اندازی صدها پروژه ملی و فراملی نمونه‌ای از خدمات این قرارگاه است.

او از دولت خواست با توجه ویژه به این قرارگاه، قرارگاه خاتم‌الانبیاء بتواند همچون دوران دفاع مقدس نقش خود را در عرصه سازندگی ایفا کند.

حسینی به وزیر کشور نیز تذکر داد و گفت: سخنان شما در مجلس شورای اسلامی با اطلاعیه‌ای که صادر کردید دو سخن را مطرح می‌کند.

نماینده قزوین از وزیر کشور درخواست کرد که به لایحه تقسیمات کشوری رسیدگی کند و از وزیر تعاون نیز خواست رسیدگی به وضعیت حقوقی کارگران را مطرح کرد.

انتهای پیام

کد N804962

وبگردی