آفتاب

نماینده مشهد: مرزهای علمی همانند مرزهای جغرافیایی محافظت شود

نماینده مشهد: مرزهای علمی همانند مرزهای جغرافیایی محافظت شود

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، انرژی هسته‌ای را یک سرمایه ملی برای کشور دانست و گفت که باید از این سرمایه در جهت پیشرفت و اقتدار کشور استفاده شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدهاشم بنی هاشمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: اگر می‌گویند تمام تحریم‌ها اعم از هسته‌ای و غیرهسته‌ای از سوی سازمان ملل و برخی کشورها بعد از امضای توافق رفع می‌شود و در مقابل محدودیت‌هایی در رابطه با روند فزآینده گسترش انرژی هسته‌ای در ایران در چارچوب موافقت‌های راهبردی از طرف ایران انجام می‌شود امری است که می‌تواند فرآیند گفت‌وگوی ایران و 1+5 را شکل عملیاتی دهد.

وی افزود: انرژی هسته‌ای یک سرمایه ملی برای ماست که بر سه پایه دانش فنی، سرمایه‌گذاری اقتصادی و استقامت و پایداری ملت ایران استوار است. همان‌طور که باید سرزمین و مرزهای جغرافیایی کشور را حفظ کرد مرزهای علمی و دستاوردهای علمی نیز باید حفظ شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنان همیشه به دنبال ربودن سرمایه‌های ملی ما بوده‌اند و با روش‌های گوناگون درصدد به غارت بردن آن هستند. اکنون درباره انرژی هسته‌ای با قدرت‌های جهان مذاکره می‌کنیم باید از این سرمایه برای پیشرفت و اقتدار کشور استفاده کنیم و لازم است هوشیار، متحد و همراه باشیم و با تاکتیک‌های مناسب وارد مذاکره شویم و نسبت به طرف مقابل سهل‌انگار نباشیم و بدانیم که انرژی هسته‌ای یک دستاورد علمی برای جامعه بشری است که کسی حق ندارد سایر کشورها را از آن محروم کند.

بنی هاشمی با بیان اینکه ایران با راه‌اندازی نیروگاه بوشهر 1/5 درصد انرژی اتمی جهان را داراست، ادامه داد: فقط در آمریکا 99 راکتور انرژی اتمی فعال بوده و فرانسه بیشترین انرژی خود را از طریق انرژی اتمی تامین می‌کند و از کشورهای دیگر اورانیوم خریداری می‌کند. ایران هم حق خود می‌داند که گام‌های لازم را برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بردارد و کسی نمی‌تواند ما را متوقف کند.

این نماینده مجلس با اشاره به نامگذاری سال 94 به نام سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی یادآور شد: ما بر این باوریم که امسال آسان‌تر و هوشیارتر در اداره کشور همزبانی و همدلی را تجربه خواهیم کرد و رهبری امام خامنه‌ای بر این موضوع گواه خواهد بود.

وی با اشاره به حمله عربستان به یمن، اظهار کرد: آل‌سعود که در آتش‌افروزی و کشتار مردم مظلوم یمن خود را گرفتار کرده بداند که عاقبتی چون فرعون، نمرود و صدام را خواهد داشت و این وعده خداوند است که ظالمان و ستمگران با خسران دنیا و جهنم آخرت مواجه می‌شوند و مردم یمن پیروز نهایی خواهند بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارتش اجاره‌ای و سربازان بزدل و ترسوی آل‌سعود شکست مفتضحی را برای آل‌سعود رقم خواهند زد.

این نماینده مجلس نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی را نقطه عطف تعاملات اجتماعی جهانی دانست و گفت: روشنگری برای جستجوی حقیقت از وظایف دینی ماست و توجه دادن اقشاری از جامعه بشری که در معرض آسیب قرار دارند از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است. در همین راستا حوزه‌های علمیه نقش مهمی در بررسی موضوعی این پیام برای جستجوگران جوان دارند.

بنی‌هاشمی با تاکید بر اهمیت شوراهای شهر و روستا، اظهار کرد: باید به این دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی با عملکرد صحیح و جهادی توسط هر یک از شوراها رونق ببخشیم و خدمات شایسته‌ای را برای مردم فراهم کنیم. شورای شهر مشهد نیز باید از ظرفیت‌های شهر مشهد در زمینه زیارت و مسائل فرهنگی و قابلیت‌های توسعه و پیشرفت در خراسان بهره گیرد و کارهای بزرگی را با دعوت از مردم برای سرمایه‌گذاری فراهم کند.

وی در پایان خلوص در انجام فعالیت و کار و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و مدیریتی را از رموز اقتصاد مقاومتی دانست.

انتهای پیام

کد N804933

وبگردی