آفتاب
مخالفان کلیات اصلاح قانون انتخابات مجلس:

ورود اعضای شورای شهر به انتخابات شورای شهر را محدود نکنید

ورود اعضای شورای شهر به انتخابات شورای شهر را محدود نکنید

مخالفان کلیات طرح مربوط به استعفای اعضای شورای شهر برای ورود به انتخابات مجلس شش ماه قبل از برگزاری انتخابات معتقد است که این طرح باعث ایجاد محدودیت برای اعضای شورای شهر می‌شود؛ چون عضویت در شوراها به معنای داشتن شغل نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، کمال‌الدین پیرموذن نماینده اردبیل به عنوان اولین مخالف کلیات طرح الحاق یک جزء به ماده 29 قانون انتخابات مجلس گفت که کارنامه شوراهای نوپای شهر در ایران کاملا درخشان است که با عنایت به این موضوع ضرورت استانی شدن انتخابات تقویت شوراها و احزاب به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه شوراها مظهر خرد جمعی است گفت، نباید به این مظهر مشورتی شهر و روستا آسیب وارد شود که کار شوراها کاری خیر است و شغل محسوب نمی‌شود. آنها حقوقی دریافت نمی‌کنند.

وی با طرح این پرسش که چرا می‌خواهید به جایگاه مشورتی شوراها آسیب وارد کنید گفت: شوراها برای رضای خدا و بر اساس اعتقادشان خدمت می‌کنند و نباید آنها را بی انگیزه کنیم.

قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر به عنوان دومین مخالف کلیات این طرح با تاکید بر این اهمیت شوراها گفت: متاسفانه در حال حاضر شوراها تبدیل به شورای شهرداری شده‌اند که اگر بخواهیم آنها را محدود کنیم دیگر چیزی از شوراها باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه دیگر ضرورتی برای محدود کردن شوراها وجود ندارد تاکید کرد:‌ اعضای شورای شهر را برای ورود به کار دیگر در حالی دو شغله تعبیر می‌کنند که آنها شغل و بیمه ثابت ندارند.

احمدی لاشکی خاطر نشان کرد:‌ اگر قرار بر شایسته سالاری باشد باید اجازه دهیم رقابت سالم برقرار باشد و اعضای شورای شهر نیز به انتخابات مجلس بدون محدودیت ورود پیدا کنند؛ چرا احساس می‌کنیم که آنها رقیبان شما در انتخابات هستند؟

وی همچنین با تاکید بر اینکه امکان سوء استفاده از منابع شهرداری بدون حساب و کتاب وجود ندارد گفت که نباید از حضور اعضای شورای شهر همزمان با ورود به انتخابات تعبیر سوء استفاده از بیت‌المال کرد. به جای آن همه کمک کنیم که شوراها بیش از این محدود نشود.

حسن تامینی نماینده رشت نیز به عنوان سومین و آخرین مخالف کلیات گفت: اعضای شورای شهر منشا انجام خدمات زیادی هستند و مردم به آنها اعتماد می‌کنند چرا می‌خواهیم ورود آنها به مجلس را محدود کنیم و اعتماد مردم را خدشه‌دار نماییم؟

وی گفت: مردم به مجلس اعتماد دارند اما نباید این گونه تصور شود که مجلس با ارائه طرح‌هایی همچون استانی شدن انتخابات و یا اصلاح قانون انتخابات مجلس به دنبال محدودیت برای ورود برخی از افراد به صحنه انتخابات است. نباید اعتماد مردم را خدشه دار کنیم.

انتهای پیام

کد N804816

وبگردی