آفتاب

پرونده شهرک‌سازی‌ اسرائیل به دیوان کیفری می‌رود

پرونده شهرک‌سازی‌ اسرائیل به دیوان کیفری می‌رود

به دنبال ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد که تشکیلات خودگردان پرونده شهرک‌سازی‌های این رژیم را به دیوان کیفری بین الملل می‌برد. وزارت خارجه ترکیه نیز این شهرک‌سازی‌ها را منافی قوانین بین المللی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در کنفرانس مشترکی با جان گات راتر، نماینده اتحادیه اروپا گفت: زمانی که ما تحقیقات رسمی را درخصوص پرونده شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطین آغاز کنیم اسرائیل باید خود را در مقابل دیوان کیفری ببیند و تمامی طرف‌های سیاسی و نظامی اسرائیل به خاطر این پرونده محاکمه خواهند شد.

وی افزود: ما تنها برای حل این مساله به دیوان کیفری نمی‌رویم بلکه بار دیگر مساله شهرک‌سازی‌ها را در محافل بین‌المللی و منطقه‌ای مطرح خواهیم کرد.

مالکی خاطرنشان کرد: ما از اتحادیه اروپا انتظار داریم که اقدامات غیرقانونی اسرائیل را محکوم کند هرچند که این محکومیت‌ها اسرائیل را از ادامه سیاست‌هایش باز نمی‌دارد، جامعه جهانی نیز باید در سیاست‌هایش در قبال اسرائیل بازنگری کند و واکنش جامعه جهانی باید بهترین واکنش باشد.

در همین راستا و به دنبال انتشار مناقصه احداث 77 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی توسط رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام با قانون بین‌المللی در تضاد است و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را پذیرفت.

در این بیانیه آمده است: ادامه اقدامات غیرقانونی اسرائیل که راهکار تشکیل دو کشور را تهدید می‌کند بر تردید جامعه جهانی درخصوص میزان صداقت اسرائیل درباره روند صلح می‌افزاید.

انتهای پیام

کد N804806

وبگردی