آفتاب

کلیات اصلاح بخشی از قانون انتخابات مجلس تصویب شد

کلیات اصلاح بخشی از قانون انتخابات مجلس تصویب شد

نمایندگان مجلس کلیات طرحی اصلاح بخشی از قانون انتخابات مجلس را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن اعضای شورای شهر برای نامزدی در انتخابات مجلس شش ماه قبل از برگزاری انتخابات استعفا دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) کلیات طرح الحاق یک جزء به ماده 29 قانون انتخابات مجلس را با 181 رای موافق، 13 رای مخالف و 13 ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

در جلسه روز یکشنبه مجلس دو فوریت این طرح به تصویب رسیده بود و امروز مجلس به کلیات آن نیز رای مثبت داد.

در جریان بررسی کلیات این طرح پیرموذن، احمدی لاشکی و تامینی نمایندگان اردبیل ، نوشهر و رشت به عنوان مخالف و نوری و میر محمدی و غضنفرآبادی نمایندگان بستان آباد و گلپایگان و بم به عنوان موافق به ایراد سخن پرداختند.

امیری قائم مقام وزیر کشور نیز مخالفت دولت با این کلیات را اعلام کرد.

کولیوند نایب رئیس کمیسیون شوراها نیز با دفاع از این طرح گفت: این طرح به معنای اعمال محدودیت برای اعضای شورای شهر نیست چون به باور ما عضویت در شورای شهر به معنای داشتن یک شغل است.

وی افزود: اعضای شورای شهر حقوق می‌گیرند بنابراین عضویت در شوراها به معنای داشتن شغل به شمار می‌آید که اگر این طور نیست اخیرا وزارت مجلس از آقای رضازاده نمی‌خواست که برای نامزدی در ریاست فدراسیون وزنه برداری از عضویت در شورای شهر تهران استعفا کند.

انتهای پیام

کد N804785

وبگردی