آفتاب
رئیس مجلس شورای اسلامی:

آثار شهید مطهری مبدأ حیات معنوی انقلاب است

آثار شهید مطهری مبدأ حیات معنوی انقلاب است

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آثار شهید مطهری و متون نوشته شده توسط ایشان مبدأ حیات معنوی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی که در مراسم گرامیداشت مقام معلم در سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری در فرهنگسرای اشراق سخن می‌گفت با اشاره به وجود شخصیتی شهید مطهری، گفت: ایشان در سه عرصه شخصی، خانوادگی و سیاسی موفق بودند و جزء معدود شخصیت‌هایی بودند که در هر سه وجوه حیات خود توفیق داشتند.

وی افزود: در حوزه فردی ایشان در نگارش آثار فاخر از استثنائات عصر خود بودند و پیروزی‌های بزرگی در این زمینه داشتند و برای زندگی معنوی خویش نیز برنامه منسجمی را حفظ کردند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: شهید مطهری برای رسیدن به مراتب و درجات معنوی در طول چندین دهه زحمات فراوان کشید. همچنین در بعد حیات اجتماعی نیز ایشان در برنامه کامل و جامعی داشتند و توانستند یک خانواده با هویت دینی و معنوی بسازند و در کنار همسر بزرگوارشان خانواده را کانون رشد و تکامل معنوی و اجتماعی قرار بدهند و روابط عاطفی نزدیکی نیز در آن جاری کردند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یک مجاهد واقعی در مسیر انقلاب بود، گفت: ایشان در حیات سیاسی خود نگران سرنوشت مردم و بشریت بودند و در شرایط دیکتاتوری پهلوی از مبارزین واقعی بود و از کسانی نبودند که می‌خواستند از انقلاب کیسه‌ای برای خود پر کنند و به راستی سردار میدان انقلاب بودند و نسبت به سرنوشت بشری دغدغه داشتند.

وی تأکید کرد: رمز موفقیت شهید مطهری داشتن یک برنامه مدون برای حیات خود بود و ایشان با این برنامه‌ریزی درازمدت زمینه حیات متعالی را فراهم نمودند.

لاریجانی ادامه داد: شهید مطهری در بعد فردی، اجتماعی و خانوادگی برنامه‌ای درازمدت داشت و به آن التزام می‌ورزید و رمز موفقیت ایشان زندگی با برنامه و بر اساس اصول بود و این‌که گفته می‌شود کشورهای موفق باید با برنامه‌ریزی طولانی مدت پیش بروند در مورد حیات فردی انسان‌ها نیز صدق می‌کند و شهید مطهری نماد این روش و سبک زندگی بود.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: مسئولین باید برای برنامه خود و انجام وظایف خود به شکل طولانی مدت فکر کنند و اگر بخواهند موفق باشند و از روزمرگی و امروز را به فردا رساندن باید پرهیز کنند.

وی در پایان با تأکید بر رجوع به آثار شهید مطهری گفت: آثار به جای مانده از شهید مطهری به زبان ساده و روان مورد استفاده آحاد جامعه است. البته بخشی از آثار ایشان مربوط به مفاهیم فلسفی و کلامی است که شاید همه نتوانند بهره کافی را از آن ببرند. اما بخش اعظم این آثار قابل استفاده برای آحاد مردم و دانش‌آموزان است و امیدواریم رجوع به آثار شهید مطهری در آموزش و پرورش بیشتر شود و توجه به سبک زندگی ایشان یعنی حیات با برنامه و مبتنی بر یک تلاش فردی و معنوی می‌تواند به عنوان یک الگو مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N804766

وبگردی