آفتاب

نگرانی اتحادیه اروپا از افزایش فساد اداری در افغانستان

نگرانی اتحادیه اروپا از افزایش فساد اداری در افغانستان

نماینده ویژه و رییس هیات اتحادیه اروپا در افغانستان به شدت از افزایش فساد اداری در کشور انتقاد کرده و گفت که ادامه این وضعیت مشروعیت دولت را زیر سوال می برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اعلامیه انتشار یافته نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل به نقل از "فرانز میشل میلبن" عنوان شده است که فساد قدرتمندان را ثروتمند و فقر را فقیرتر می کند.

میلبن تصریح کرد، فساد اداری در افغانستان مانع اشتغال زایی و سرمایه گذاری شده و ادامه این وضعیت به نفع شبه‌نظامیان است.

کمیته مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری در گزارش تازه ای اعلام کرد که اراده قوی برای مبارزه با فساد در ادارات دولتی وجود ندارد. این کمیته در این مورد از دادگاه عالی و اداره عالی نظارت نام برده که این نهادها علاقه ای برای کم کردن فساد و یا مبارزه با این پدیده ندارند.

کمیته مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری اعلام کرد، حتی در بررسی قضایای فساد اداری، دوباره فساد صورت می‌گیرد و در جریان این روند شفافیت وجود ندارد.

افغانستان از بدترین کشورها در امر مبارزه با فساد اداری خوانده شده است. اشرف غنی، رییس جمهوری پس از گرفتن قدرت اعلام کرد که مبارزه با فساد را در اولویت کاری خود قرار می دهد.

فساد اداری نه تنها در هفت ماه گذشته که از تشکیل حکومت وحدت ملی می گذرد، کاسته نشده بلکه روند صعودی داشته است.

مبارزه با فساد اداری از شرط های مهم ادامه کمک های جامعه جهانی به افغانستان است و فرانز مایکل میلبن، کشورهای جامعه جهانی را تشویق کرده که برای کم کردن فساد در افغانستان صدای شان را بلند کنند.

انتهای پیام

کد N804664

وبگردی