آفتاب

وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس پنجشنبه در ریاض جمع می‌شوند

وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس پنجشنبه در ریاض جمع می‌شوند

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای این شورا روز پنجشنبه در پایگاه هوایی ریاض نشستی را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عبداللطیف زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در سخنانی عنوان داشت که این نشست به ریاست خالد بن محمد العطیه، وزیر خارجه قطر و رئیس دوره‌ کنونی شورای وزارتی شورای همکاری خلیج فارس برگزار می‌شود.

زیانی گفت: نشست وزرای خارجه نشستی مقدماتی برای پانزدهمین دیدار مشورتی پادشاهان و رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است که قرار است در ریاض در پنجم مه به میزبانی سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان برگزار شود.

وی افزود: وزیران پاره‌ای مسائل حیاتی در مورد شورای همکاری و تحولات منطقه از جمله بحران یمن را مورد بررسی قرار خواهند داد. نشست مشورتی وزیران که این نشست روز پنج شنبه به عنوان مقدمه‌ای برای آن برگزار می‌شود پیش از دیدار قریب الوقوع رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در کمپ دیوید در روز 14 مه آتی برگزار می‌شود.

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به جز عمان از 26 مارس مردم یمن را هدف قرار می‌دهند. با وجود اینکه ریاض در 21 آوریل از پایان حملات طوفان قاطع و آغاز مرحله جدید با نام بازگرداندن امید خبر داد اما تجاوزهای روزانه علیه مردم یمن ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N804593

وبگردی