آفتاب

سوریه و یمن مهم ترین محور گفتگوهای اردوغان در کویت

سوریه و یمن مهم ترین محور گفتگوهای اردوغان در کویت

بحران یمن و سوریه به همراه قراردادهای دفاعی و ساختمانی مهم ترین محور گفتگوهای رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با امیر کویت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان در سفر به کویت قصد دارد تا روابط خود را با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس تقویت کند. بر این اساسرئیس جمهوری ترکیه از ائتلاف تشکیل شده توسط عربستان سعودی برای حمله به یمن حمایت کرده و مدعی شده است که تهران با حمایت از انصارالله بدنبال سلطه بر خاورمیانه است.

اردوغان پیش از عزیمت به کویت و در فرودگاه آنکارا به خبرنگاران گفت: ما برخی از قراردادها را به کویت پیشنهاد می کنیم که برای هر دو کشور به ویژه در زمینه دفاعی سودمند است. وی افزود: پیمانکاران ترک در حال اجرای پروژه هایی به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون یورو در کویت هستند و ما قصد داریم سطح مبادلات تجاری دوجانبه را افزایش دهیم.

اردوغان اظهار داشت: در جریان سفر به کویت ما درباره مسائل منطقه ای از جمله سوریه و یمن گفتگو خواهیم کرد؛ به ویژه درباره یمن ما درباره گام هایی که می توانیم با یکدیگر برداریم، صحیت خواهیم کرد.

از یک ماه پیش دولت عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی حملاتی را علیه مواضع نیروهای مردمی یمن که در شهریور ماه سال گذشته عبدر به منصور هادی را ساقط کرده و کنترل این کشور را در دست گرفته اند، آغاز کرده است.

 

کد N804309

وبگردی