آفتاب

حزب‌الله لبنان در تدارک نبرد سرنوشت ساز علیه تروریست‌ها در ارتفاعات قلمون

حزب‌الله لبنان در تدارک نبرد سرنوشت ساز علیه تروریست‌ها در ارتفاعات قلمون

حزب الله لبنان و ارتش سوریه با هدف آغاز جنگ سرنوشت ساز علیه تروریست‌های داعش و جبهه النصره در کوه‌های قلمون سوریه اقدامات پیش دستانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند که تا حد زیادی در بستن مسیرها بر تروریست‌ها در جنوب و شرق نقش داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لبنانی الانبار، حزب الله لبنان که در حال انجام مقدماتی برای وارد شدن به نبرد سخت و سرنوشت ساز با تروریست‌ها و راندن آن‌ها از کوه‌های قلمون سوریه است اقدامات پیش دستانه‌ای را با همکاری ارتش سوریه انجام داده است که تا حد زیادی در محاصره تروریست‌های النصره و بستن مسیرها بر آن‌ها در جنوب و شرق نقش داشته است.

در واقع با نزدیک شدن به پایان آوریل صحبت از جنگ قریب الوقوع میان حزب الله و تروریست‌هایی به میان می‌آید که در مرزهای شرقی لبنان حضور دارند. در واقع جنگ حزب الله از شمال تا کوه‌های "بریتال" و "نحله" در جنوب آغاز می‌شود؛ جایی که تروریست‌های النصره در آنجا حضور دارند.

ارتش سوریه و حزب الله لبنان در راستای عملیات پیش دستانه خود کنترل تپه‌های غربی شهر "الزبدانی" را در دست گرفته‌اند تا مسیر میان این شهر با کوه‌های قلمون و گذرگاه‌های کوهستانی که تروریست‌ها در قلمون برای رفتن به شهرک‌های "مضایا" و "سرغایا" از آن استفاده می‌کنند، ببندند.

ارتش سوریه در هفته‌های گذشته کنترل تپه‌های "شعبه الخشیعه" و "تپه‌های الحمرا" را در اطراف قلمون در دست گرفته و به تقویت پایگاه‌های خود که مشرف به گذرگاه‌های کوهستانی هستند، پرداخته است. همچنین مانع پیشروی النصره به سمت شهرک "فلیطا" در سوریه شد که در این حمله یک رهبر برجسته النصره و 12 تن دیگر از تروریست‌ها از پای درآمدند.

منابع اخباری را که درباره خروج داعش از قلمون و رفتن به سمت الرقه و البادیه منتشر شده تکذیب و اعلام کرده‌اند: داعش همچنان در ارتفاعات عرسال و "القاع" حضور دارد و دامنه فعالیت‌های آن این مناطق تا کوه‌های "الحسیاء" و اطراف آن می‌رسد.

همچنین این منابع اعلام کرده‌اند که دامنه خطوط امدادرسانی داعش در قلمون طی دوره اخیر با پیشروی این گروه در مناطق سوریه که در موازات با القاع هستند گسترش یافته است.

ارتش لبنان نیز در طول دو ماه گذشته از هیچ تلاشی برای تثبیت پایگاه‌های خود، کنترل بر مناطق استراتژیک جدید و بستن مسیرها بر افراد مسلح برای ممانعت از آمدن آن‌ها به مناطق لبنانی به ویژه در شهرک‌های راس بعلبک و القاع فروگذاری نکرده است طوری که مراکز جدیدی را در اطراف شهرک "الفاکهه" ایجاد کرده است.

در همین راستا دستگاه‌های امنیتی اصلاحات نهایی را در طرح امنیتی که قرار است در ضاحیه جنوبی بیروت اجرا شود، انجام دادند. قرار است اجرای این طرح با همکاری میان ارتش، نیروهای امنیت داخلی و امنیت کل فردا (سه‌شنبه) آغاز شود.

انتهای پیام

کد N803948

وبگردی