آفتاب

هشدار العبادی درباره شایعه‌پراکنی‌ها در زمینه نبرد الانبار

هشدار العبادی درباره شایعه‌پراکنی‌ها در زمینه نبرد الانبار

نخست وزیر عراق نسبت به پیامدهای منفی اظهارات مسئولان عراقی و شایعه‌هایی که به روحیه نیروها در الانبار لطمه وارد می‌کند، هشدار داد. در همین حال سران سه قوه عراق بر سر مسلح کردن نیروها جهت مقابله با داعش در دو استان نینوا و الانبار توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در نشستی امنیتی با حضور نمایندگان استان الانبار و با حضور وزرای دفاع، برنامه‌ریزی و مشاور امنیت ملی و فرماندهان نظامی در این استان در خصوص شرایط امنیتی در الانبار و عملیات علیه داعش و مشارکت عشایر و بسیج مردمی در این نبردها گفت‌وگو کرد.

در این نشست همچنین در مورد اهمیت حمایت سیاسی از نبرد آزادسازی الانبار و دوری از هر چه که تاثیر منفی بر اوضاع در این استان می‌گذارد، گفت‌وگو شد.

العبادی عنوان داشت که بحران آوارگان الانبار یک جنگ تبلیغاتی با هدف ترساندن مردم بود تا مجبور به مهاجرت شوند.

او با درخواست از سیاستمداران و مسئولان برای آنکه از اظهاراتی که نتایج منفی بر شرایط الانبار می‌گذارد، خودداری کنند، گفت: عراق وارد مرحله تعیین کننده‌ای در مسیر از بین بردن داعش شده است. داعش نیز از طریق هدف قرار دادن برخی از مناطق شکننده چون سد الثرثار در نزدیکی فلوجه در تلاش است تا به پیروزی‌های نیروهای عراقی خدشه وارد کند.

در همین حال پارلمان عراق تصمیم گرفت فرماندهان نظامی عراق ناظر بر عملیات علیه داعش در استان الانبار را احضار کند. این امر در پی شایعه‌هایی مبنی بر حمله داعش به نیروهای عراقی در منطقه ناظم الثرثار صورت گرفت.

از سوی دیگر، رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق بر لزوم تکمیل آمادگی‌های لازم و تدوین طرح‌هایی برای مسلح کردن نیروهای مناطق اشغال شده در دو استان نینوا و الانبار تاکید کردند.

در این نشست حیدر العبادی و فواد معصوم، رئیس جمهوری و سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق و معاونان رئیس جمهور و نخست وزیر حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N803890

وبگردی