آفتاب

برنامه جدید دفاعی آمریکا - ژاپن امروز منتشر می‌شود

برنامه جدید دفاعی آمریکا - ژاپن امروز منتشر می‌شود

ارتش ژاپن می‌تواند نقش و ماموریت‌های نظامی خود را در پی دستورالعمل دفاعی جدید آمریکا - ژاپن که قرار است امروز (دوشنبه) منتشر شود، در سراسر جهان گسترش دهد؛ اقدامی که احتمالا ناراحتی چین را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن طی سفر هفته گذشته‌اش به آمریکا در پی دستیابی به دستورالعمل‌ جدید در فعالیت‌های دفاعی خود بود؛ دستورالعملی که نشان می‌دهد ژاپن همزمان با مدرن سازی ارتش چین و قدرت نمایی آن در آسیا برای پذیرش مسئولیت بیشتر درباره امور امنیتی خود آماده است.

رهبر محافظه کار ژاپن که قرار است روز سه شنبه با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دیدار کند احتمالا به دنبال تضمین جدیدی از سوی واشنگتن برای حمایت از ژاپن در درگیری‌ احتمالی با چین است.

این در حالی است که اولین تغییر در همکاری دفاعی ژاپن و آمریکا از سال 1997، بیانگر بزرگترین تغییر در سیاست‌های امنیتی ژاپن طی دهه‌های اخیر است.

دستورالعمل امنیتی فعلی ژاپن بر دفاع از این کشور و شرایط منطقه که توکیو را تحت الشعاع قرار می‌دهد متمرکز است.

به گفته تحلیل‌گران، دستورالعمل دفاعی جدید احتمالا سطح جغرافیایی همکاری‌های دفاعی را گسترش خواهد داد و فعالیت‌های دیگری چون امنیت سایبری و اقدامات ضد تروریستی را در بر خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N803797

وبگردی