آفتاب
وزارت خارجه اوکراین:

اطلاعی از 70 اوکراینی حاضر در نپال نداریم

اطلاعی از 70 اوکراینی حاضر در نپال نداریم

سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد به هنگام وقوع زلزله اخیر در نپال، 120 اوکراینی در این کشور حاضر بوده اند که اطلاعی از 70 نفر از آنها در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «یوگنی پربینوس» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین این خبر را بعد از تماسی تلفنی با کنسول اوکراین در دهلی نو که عازم نپال شده است، اعلام کرد.

وی اظهار داشت: کنسول ما در دهلی نو عازم نپال شده است تا به شهروندان ما کمک و برنامه خروج آنها از این کشور را ساماندهی کند. 120 اوکراینی در نپال حضور داشتند که ما تماسی با 70 نفر از آنها نداریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر این که شهروندان اوکراینی نیز در بین کشته شدگان زلزله حضور داشتند، ارائه نشده است. پیشتر پترو پوروشنگو رئیس جمهوری اوکراین دستور داده بود تا هواپیمایی عازم نپال شده و شهروندان اوکراینی را از این کشور خارج کند.

روز شنبه زلزله ای به بزرگی 8.1 در مقیاس ریشتر نپال را لرزاند. از آن زمان تاکنون 48 پس لرزه نیز در این کشور رخ داده است. طبق آمارهای رسمی شمار کشته شدگان این زلزله به بیش از 2 هزار و 500 نفر رسیده است.

کد N803349

وبگردی