آفتاب

ورود پنج هزار تروریست ديگر از مرز ترکیه به خاک سوریه

ورود پنج هزار تروریست ديگر از مرز ترکیه به خاک سوریه

در پی شکست های پی در پی عناصر تروریستی در خاک سوریه توسط ارتش این کشور، یکی از فرماندهان گروهک تروریستی «احرار الشام» از ورود پنج هزار تروریست تازه نفس از مرز ترکیه به سوریه خبرداد.

به گزارش مهر، پایگاه خبری الحدث نیوز سوریه به نقل از يک منبع اطلاعاتي فاش کرد که با پشتیبانی عربستان و قطر پنج هزار تروریست جدید به خاک سوریه وارد شده اند. این منبع در ادامه افزود: مدتی است که دستگاه اطلاعاتی ترکیه با همدستی تروریست های داخل سوریه، برنامه ای جامع برای از بین بردن هسته مرکزی ارتش سوریه تهيه كرده تا بتوانند به راحتی نيروي تروریستي و تسلیحات به داخل سوریه وارد كنند.

بر این اساس در این عملیات سرنوشت ساز، تعدادی از دستگاه های اطلاعاتی کشورهای غربی با هدف پیروزی این عملیات، براي همكاري و ياري رساندن چراغ سبز نشان داده اند و امیدوارند که با شکست نیروهای سوری در این عملیات، به فشار سیاسی علیه دولت «بشار اسد» بیافزایند.

از سوی دیگر شاهدان عینی گزارش دادند که در اطراف مرزهای مشترک سوریه و ترکیه، دولت اردوغان اقدام به نصب دوربین های پیشرفته جهت امنیت مرزهای ترکیه کرده و هدف از این کار جلوگیری از ورود تروریست های فراری از خاک سوریه به ترکیه است.

خبر ها حاکی است كه ارتش سوریه مقر فرماندهی و اتاق عملیات گروهك تروريستي-تكفيري «جبهه النصره» که مورد حمایت اردن و رژیم صهیونیستی است را در منطقه «ریف درعا» منهدم کرد.

یک منبع مطلع در ارتش سوریه با بیان اینکه طرف های درگیر تمام امکانات شان را برای سیطره بر منطقه «قنیطره» تا «درعا» به کار گرفته اند، افزود: عملیات ارتش در این منطقه دارای مراحل آمادگی و اجرایی است و در مراحل سوم و چهارم نیز تا آزادی تمام خاک سوریه و پاکسازی از از گروه های تروریستی ادامه می یابد.

کد N803304

وبگردی