آفتاب
المیادین بررسی کرد؛

اهمیت استراتژیک منطقه «جسر الشغور» در استان ادلب سوریه

اهمیت استراتژیک منطقه «جسر الشغور» در استان ادلب سوریه

یک رسانه عربی به بررسی اهمیت استراتژیک منطقه «جسر الشغور» واقع در استان ادلب سوریه پس از هجوم بی‌سابقه تروریست‌ها به آن طی روزهای اخیر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منطقه «جسر الشغور» در حومه غربی استان ادلب سوریه و در دورترین نقطه در مناطق شمالی مرزهای مشترک سوریه و ترکیه قرار دارد. این منطقه در اطراف خود کوهستان موسوم به «جبل الاکراد» می بیند.

این منطقه به دلیل ویژگی هایی که دارد از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است. از جمله این ویژگی ها این است که در مسیری قرار گرفته که دو استان حلب و لاذقیه را به یکدیگر متصل می کند. این منطقه، حلقه اتصال مناطق ساحلی و دو استان حلب و ادلب به شمار می رود و از سوی دیگر در نزدیکی مرزهای ترکیه قرار دارد.

موقعیت جغرافیایی «جسر الشغور» اهمیت استراتژیک بسزایی به آن بخشیده است. علاوه بر این، فرقه های مختلف دینی در این منطقه زندگی می کنند و تعداد ساکنان آن به ۱۵۰ هزار نفر می رسد.

منطقه «جسر الشغور» همچنین دروازه مناطق ساحلی نیز محسوب می شود و در حد فاصل مرزهای مشترک سوریه و ترکیه واقع شده است.

علت تلاش بی وقفه تروریست ها برای سیطره بر این منطقه این است که در صورت کنترل آن می توانند از این منطقه به عنوان پایگاهی برای آغاز اقدامات تروریستی در ادلب و لاذقیه بهره ببرند.

هم اکنون نظامیان ارتش عراق از همه جوانب این منطقه را محاصره کرده و مانع تسلط تروریست ها بر آن شده اند.

کد N803251

وبگردی