آفتاب

نشست خبری جمعیت حامیان انقلاب اسلامی برگزار شد

نشست خبری جمعیت حامیان انقلاب اسلامی برگزار شد

نشست خبری جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با حضور دبیرکل این جمعیت و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی کیهانیان دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در نشست خبری این حزب اظهار کرد: در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی از بعد از انتخابات سال 88 فعالیت‌هایی انجام دادیم. احساس کردیم که احزاب می‌توانند در عرصه‌های مختلف جامعه نقش موثری داشته باشند. این احزاب هستند که مناسبات برون مرزی و درون‌مرزی یک کشور را رقم می‌زنند. با جریان شناسی احزاب از دوران مشروعیت تا جناح‌بندی‌های سیاسی امروز کشور و توجه ویژه به جریان سومی که مقام معظم رهبری به عنوان جریان اصولگرای اصلاح‌طلب معرفی کردند دست به تاسیس این حزب زدیم.

وی ادامه داد: منظور ما از جریان اصولگرای اصلاح طلب جریانی است که در دل خود باور عمیق به اسلام دارد و می خواهد که امروزشان با فردای‌شان تفاوت داشته باشد. بر همین اساس با مشورتی که با دوستان‌مان داشتیم اقدام به تاسیس حزب جمعیت حامیان انقلاب اسلامی کردیم.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی ادامه داد: هیات‌های مذهبی ما جزوی از احزاب هستند. در واقع در دین ما حزب وجود دارد. هیات‌های مذهبی تاثیرات فراوانی بر جامعه می‌گذارند اما در گفتار سیاسی و امور بین‌المللی باید با سیاست‌ورزی رفتار کرد. به همین دلیل امروزه جوامع شرق و غرب به سمت تحزب روی آورده‌اند.

این فعال سیاسی در ادامه تصریح کرد: از سال 89 بنای تاسیس این حزب زده شد. در سال 91 با تاسیس و عنوان آن موافقت شد و ما توانستیم مجمع عمومی‌مان برگزار کنیم و در ادامه در سال 93 پروانه این حزب صادر و تحویل ما داده شد.

کیهانیان با اشاره به چشم انداز و مسیر حرکت این حزب گفت: کار حزبی را موقتی و برای فصل انتخابات نمی‌دانیم. چشم انداز ما تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری است. ایشان پنج مسیر اساسی را برای رسیدن به تمدن اسلام معرفی کردند. انقلاب اسلامی، کشور اسلامی، نظام اسلامی، حکومت اسلامی و دنیای اسلام یا رسیدن به همان تمدن اسلامی از جمله آن‌ها است که ما برای رسیدن به این اهداف تلاش خواهیم کرد.

وی همچنین تاکید کرد: اعضای هیات موسس این حزب نه وکیل هستند و نه وزیر، بلکه از مردم هستیم و هیچ فرد با نفوذی را در میان خودمان نداریم که بخواهیم به عنوان یک چهره سیاسی معرفی کنیم. حزب ما کانونی برای جذب و رشد مردم است. در جهتی حرکت خواهیم کرد که افراد ساخته و به جامعه معرفی شوند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه خانه احزاب جوابگوی نیاز احزاب کشور نیست اظهار کرد: نزدیک به 35 سال از انقلاب و تشکیل تحزب در جمهوری اسلامی گذشته است. خانه احزاب دیگر توانایی جوابگویی به احزاب این کشور را ندارد. ما راهکاری به وزارت کشور پیشنهاد دادیم که باعث افزایش نقش احزاب خواهد شد. یک کانون به عنوان شورای ملی احزاب ایران باید شکل بگیرد تا هر حزب یک کرسی داشته باشد. این فکر نویی است که ما آن را پیشنهاد داده‌ایم و اگر با آن موافقت شود آماده انجام آن خواهیم بود.

وی ادامه داد:‌ احزابی که در جامعه شکل می‌گیرند به دنبال کارهای دیگری هستند، اما اگر شورای ملی احزاب تشکیل شود محاسن زیادی به همراه خواهد داشت. کلیه مواردی که در کشور مطرح می‌شود در این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد و همه به اجماعی کلی خواهند رسید.

کیهانیان با انتقاد از طرح استانی شدن انتخابات گفت: این طرح محسنات و معایب زیادی دارد. در استانی شدن انتخابات نمایندگان کوچک‌ترین شهر سنجیده می شوند که یکی از امتیازاتی است که برای آن مطرح می‌کنند، اما این توهین به شهرهای کوچک است یعنی با این سنجش می گویید که آن نماینده شایسته نیست که در مجلس بنشیند. در ضمن یک نماینده در شهر کوچک برای معرفی خودش به کل استان باید هزینه زیادی را متحمل شود. طرح استانی شدن به مباحث کلان اقتصاد می‌پردازد، اما مسائل خرد اقتصاد نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام

کد N803246

وبگردی