آفتاب
دبیر مسابقات قرآن:

ابعاد مسابقات بین‌المللی قرآن ناشناخته مانده است

ابعاد مسابقات بین‌المللی قرآن ناشناخته مانده است

دبیر مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: این مسابقات در بعد بین‌المللی، جریان ساز وحدت میان مسلمانان است و ایران اسلامی از قرآن برای ابزاری جهت گفتگو با جهان بهره برده است اما ابعاد مختلف این مسابقات هنوز شناخته شده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با بیان این‌که «خبرنگاران حوزه قرآنی، خادمان قرآن در رسانه‌ها هستند» اظهار کرد: برگزاری یک آزمون علمی همانند کنکور نیازمند انعکاس خبری و رسانه‌ای است برای مطرح شدن در جامعه اما برگزاری مسابقات بین المللی قرآن، یک فرایند تبلیغی و ترویجی برای نظام و کشور است که رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن دارای دو بخش اساسی است، افزود: این مسابقات در بعد بین المللی، جریان‌ساز وحدت میان مسلمانان است و ایران اسلامی از قرآن برای گفتگو با جهان بهره برده است اما ابعاد مختلف این مسابقات هنوز شناخته نشده است.

حسینی با اشاره به اینکه رویدادهای فرهنگی بسیاری در کشور برگزار می‌شود که با فعالیت‌های رسانه‌ای به جایگاهی رسیده‌اند، افزود: مسابقات بین المللی قرآن یک المپیاد قرآنی نیست بلکه برای گسترش شعار وحدت در میان مسلمان است و یک فعالیت تبلیغی و ترویجی برای نظام است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: چنین رویداد و برنامه‌ای در کشور بی نظیر است که در 31 دوره گذشته آن، شخص مقام معظم رهبری حضور پیدا کرده‌اند و سیاست‌ها و راهبردهای کلان را برای آن تبیین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی رویدادهای ورزشی و هنری در رسانه‌ها جایگاه دارد و گاه حیات برخی فعالیت‌های رسانه‌ای وابسته به برگزاری آنهاست، افزود: خبرنگاران نگاه عالمانه و کارشناسانه ویژه ای به این مسابقات دارند و برخی از نظرات مطرح شده در این نشست برای محقق شدن، نیازمند پروژه‌های چند ساله است.

حسینی با بیان اینکه در قالب برگزاری این مسابقات به برخی کشورهایی که در رشته‌های قرآنی ضعف دارند، کمک علمی می‌شود، تصریح کرد: در اوایل انقلاب به تعداد انگشت یک دست حافظ قرآن داشتیم، اما هم اکنون با مطالبه مقام معظم رهبری و تلاش های قرآنی چندین هزار حافظ قرآن در کشور تربیت شده است.

دبیر ستاد برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه در نشست خبری پیرامون برگزاری این دوره از مسابقات به صورت تفصیلی پیرامون ویژگی‌های این دوره بحث خواهد شد، گفت: سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم نسبت به دوره‌های گذشته دارای جلوه‌های خاص سمعی و بصری خواهد بود و تلاش داریم امسال بسته‌های ویژه‌ای در قالب نمایشگاه، کودک و خانواده و همچنین تئاتر قرآنی در مسابقات ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: در بعد بین المللی مسابقات قرآن به دنبال وحدت مسلمانان جهان هستیم و در بعد داخلی نیز به دنبال ایجاد انس با قرآن در میان مردم هستیم.

حسینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تربیت حافظان قرآن را با هدف انس با قرآن مطرح کرده‌اند، گفت: تدبر در قرآن و بهره بردن از رفتار قرآنی نیازمند انس با قرآن است و پیرامون این موضوع کارگروه محتوایی مسابقات در حال تدوین و تهیه شعارهایی خاص است.

انتهای پیام

کد N803098

وبگردی