آفتاب

12 درصد تلفات جاده‌ای، راننده وانت هستند

12 درصد تلفات جاده‌ای، راننده وانت هستند

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان مرکزی با بیان اینکه 12 درصد از تلفات جاده‌ای را رانندگان وانت‌بارها تشکیل می‌دهند، علت اصلی تصادفات وانت‌بارها را خستگی و خواب‌آلودگی عنوان کرد.

محمد محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- از اجرای طرح ارتقای ایمنی وانت بارها در اراک خبر داد و گفت: این طرح، سال گذشته برای اولین بار در شهر اراک اجرا شد.

وی افزود: سال گذشته، حدود 250 نفر از رانندگان وانت‌بارها تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

محسنی گفت: رانندگان وانت‌بارها، در این طرح با خطراتی که آنها را تهدید می‌کند آشنا شده و راهکارهای مقابله با این تهدیدها به آنها ارائه می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان مرکزی گفت: با اجرای این طرح بین رانندگان وانت‌بار کیسه خواب، مثلث خطر، کپسول آتش‌نشانی و برچسب شب رنگ نیز توزیع شده است.

وی بیان کرد: در سال 94 نیز 500 نفر از رانندگان وانت‌بار تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت و این طرح علاوه بر شهرستان اراک در شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز اجرا خواهد شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان مرکزی خاطرنشان کرد: وانت بارها 11 درصد تردد حمل و نقل عمومی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

کد N802853

وبگردی