آفتاب

برگزاری سومین رویداد ایده بازار در دانشگاه امیرکبیر

برگزاری سومین رویداد ایده بازار در دانشگاه امیرکبیر

مدیر کل انجمن های علمی و المپیادهای دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به جزئیات سومین رویداد ایده بازار گفت: این رویداد در روز ۲۸ اردیبهشت ماه با طرح سوالی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مالک نادری، با اشاره به برگزاری سومین رویداد ایده بازار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر  افزود: بر اساس تجربه برگزاری دو ایده بازار، سومین رویداد را در روز ۲۸ اردیبهشت ماه جاری برگزاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد به نوعی برگزاری «شوی علمی» است، اظهار داشت: ایده‌هایی که قابلیت کارآفرینی و تجاری سازی داشته باشند با برگزاری این رویدادبستری برای جلب سرمایه گذار فراهم شد تا با داوری ایده‌های رسیده منتخبین بر روی سن بروند و ایده‌های خود را عرضه کنند.

مدیر کل انجمن های علمی و المپیادها ی دانشجویی با تاکید بر اینکه در هر رویداد ۷ صاحب ایده برای عرضه ایده خود انتخاب خواهند شد، خاطر نشان کرد: با ارائه خدمات آموزشی به صاحبان ایده، آنها را آماده می‌کنیم تا ایده‌های خود را در برابر کارگزاری‌ها  ارائه دهند.

به گفته وی دارا بودن اظهار نامه و یا ثبت قطعی از مراجع قانونی ، ایجاد کننده کسب  و کار دانش بنیان، بازگشت سرمایه اولیه طی ۲ سال و ایجادکننده سود حداقل ۲ میلیارد تومان گردش مالی و یا حاشیه سود مناسب طی  ۳ سال را از جمله ۴ شرط طرح‌های ارائه شده در مقابل صاحبان سرمایه ذکر کرد.

نادری، اضافه کرد: در سومین رویداد ایده بازار ۶۷ طرح و اختراع ارسال شده است که پس از داوری از این تعداد ۲۰ طرح برای مرحله دوم انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه برای این تعداد ایده رسیده به مرحله دوم دوره های آموزشی برگزاری خواهد شد، خاطر نشان کرد: در این دوره‌ها موضوعاتی چون توانمند سازی و تهیه کسب و کار دانش بنیان ارائه می شود.

نادری اضافه کرد: در نهایت از ۲۰ طرح تعداد ۷ ایده برای مرحله نهایی انتخاب خواهند شد.

مدیر کل انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی  امیرکبیر ، فرابورس و بازار دارایی های فکری را از حامیان این دوره از رویداد دانست و اضافه کرد: ایده‌های برتر بر روی تابلوی فرابورس نمایش داده خواهد شد.

وی به نتایج به دست آمده از دو دوره رویداد ایده بازار اشاره کرد و گفت: در اولین رویداد صاحب ایده " بازیافت ضایعات کارخانجات سنگ" با یکی از کارخانجات سنگ وارد عقد قرار داد شده و ایده "برچسب صفحه کلید فسفرسانس" نیز مراحل عقد قرار داد را طی می‌کند.

کد N802825

وبگردی