آفتاب

استاندار اصفهان: فرمانداران مشکلات و مسائل کارگران را رصد کنند

استاندار اصفهان: فرمانداران مشکلات و مسائل کارگران را رصد کنند

استاندار اصفهان گفت: فرمانداران ضمن رصد مشکلات و مسائل بخش کارگری نسبت به سوءاستفاده‌های احتمالی افراد سودجو از مسائل و مشکلات کارگران مراقبت لازم را به عمل‌آورند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، منطقه اصفهان، رسول زرگرپور در دومین گردهمایی فرمانداران و مدیران استانداری اصفهان در سال جاری، به موضوعات مهم و اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان در سال جاری اشاره و اظهار کرد: مقابله با ریزگردها یکی از موضوعات اساسی و از مطالبات زیست‌محیطی و بهداشتی مردم استان است و به‌عنوان اولویت اصلی در این بخش مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با اشاره به طبیعت خشک و بیابانی اصفهان گفت:‌ ریزگردها در استان از دو منبع استانی و خارجی نشأت می‌گیرند که سه کریدور آران و بیدگل، منطقه خور و بیابانک و کریدور فرسایش خاکی برخوار تا تالاب گاوخونی با مساحت 250 هزار هکتار از مهم‌ترین کانون‌های تولیدکننده ریزگردها در استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه در 10 هزار هکتار از این کانون‌های تولید ریزگردها باید عملیات تثبیت خاک انجام شود، اظهار کرد: باید طی دو سال این 10 هزار هکتار را تاغ کاری کرده و یا با استفاده از روش‌های دیگر، تثبیت خاک را در این منطقه ایجاد و از ورود ریز گردها به اصفهان جلوگیری کنیم.

زرگرپور به افزایش آمار بیماری‌های عفونی و گوارشی در ماه‌های گرم سال اشاره و اظهار کرد: باید مسئولان به‌دقت وظیفه خود را در خصوص وجود استانداردهای لازم در میوه‌ها و سبزیجات مورد توجه قرار دهند و مردم نیز مراقبت‌های لازم در خصوص رعایت بهداشت و اطمینان از سالم بودن مواد خوراکی به خصوص سبزیجات و میوه‌ها داشته باشند.

استاندار اصفهان به میزان بارش‌ها در سال آبی جاری اشاره و اظهار کرد: 118 میلی‌متر بارش در استان اصفهان گزارش‌ شده است که این مقدار نسبت به درازمدت در حدود 25 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در مناطقی از اصفهان بیش از 50 درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشته است، افزود: اصفهان وارد هشتمین سال خشکسالی شده است و با توجه به شرایط نرمال بارندگی در سرشاخه‌ها، ولی همچنان میزان حجم آب پشت سد زاینده‌رود حدود 500 میلیون مترمکعب است که در کنار فقدان برف در سرشاخه‌ها نگرانی‌ها در خصوص کم‌آبی همچنان وجود دارد.

زرگرپور به لزوم تغییر الگوی کشت نیز تأکید و تصریح کرد:‌در استان اصفهان باید کشت برنج جایگزین شود و در این خصوص نظارت‌ها از سوی مدیران جهاد کشاورزی و فرمانداران شهرستان‌ها باید انجام شود.

وی ضمن دستور به فرمانداران برای تشکیل جلسات شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان‌ها با حضور شخص فرماندار، افزود:‌ تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز؛ نصب کنتورهای هوشمند برای کنترل برداشت‌های مجاز از چاه‌های مجاز باید در این شورا در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بخشی از مشکلات فرهنگیان در سطح ملی در حال پیگیری است، افزود: بسیاری از این مشکلات ملی و سراسری است و مدیریت استان با تدابیر و مذاکرات انجام داده، قسمتی از این مشکلات را پیگیری کرده است و ضمن اینکه باید شأن فرهنگیان حفظ شود مطالبات صنفی آنان نیز باید با مذاکره و در آرامش کامل دنبال شود.

زرگرپور به در پیش بودن روز کارگر اشاره و اظهار کرد:‌ فرمانداران ضمن رصد مشکلات و مسائل بخش کارگری نسبت به سوءاستفاده‌های احتمالی افراد سودجو از مسائل و مشکلات کارگران مراقبت لازم را به عمل‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه فرمانداران باید در جلسات شورای تأمین مسائلی را دنبال کنند که ممکن است تبعات امنیتی داشته باشد و از طرح برخی مشکلات حقوقی و قانونی در جلسات شورای تأمین خودداری کنند زیرا جایگاه طرح چنین مسائلی مراجع دیگری به‌غیراز شورای تأمین است.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به‌صورت ماهانه، افزود:‌ این شورا باید در شهرستان‌ها نیز به‌صورت مستمر و با حضور شخص فرماندار برگزار و مسائل آن به جد پیگیری شود.

وی به برگزاری انتخابات در سال جاری اشاره و اظهار کرد: اخبار و اقدامات شهرستان‌ها در خصوص مسائل انتخاباتی باید به‌صورت مستمر به استانداری گزارش و تلاش شود که شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه و حداکثری و در کمال سلامت در استان باشیم.

زرگرپور در پایان با تأکید بر اینکه فرمانداران نباید اجازه دهند حواشی به متن تبدیل شود، تصریح کرد: ‌نباید فرصت‌ها از مدیران گرفته شود و حاشیه‌ها مدیران و فرمانداران را از متن دور کند و باید توجه داشت که اصل و بنای کارها خدمت به مردم باشد.

انتهای پیام

کد N802814

وبگردی