آفتاب
روزنامه معاریو نوشت:

"واشنگتن پیش نویس تشکیل کشور فلسطین را وتو نمی‌کند"

"واشنگتن پیش نویس تشکیل کشور فلسطین را وتو نمی‌کند"

منابع اسرائیلی به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین را وتو نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان معاریو با انتشار این خبر، اظهارات مسئولان آمریکایی را اخباری "بد" برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

این روزنامه نوشت که درکنار مقامات آمریکایی، دیپلمات‌های اسرائیلی نیز پیش بینی می‌کنند که آمریکا از حق وتو برای ناکام گذاشتن پیش نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه جهت به رسمیت شناختن کشور فلسطین استفاده نخواهد کرد.

پیشتر فرانسه در واکنش به پیش نویس شکیلات خودگردان فلسطین درباره خروج نیروهای اسرائیلی ظرف دو سال از اراضی فلسطین پیش نویس منعطف‌تری را آماده کرد که طبق آن ضرب‌الاجل دو ساله برای به نتیجه رسیدن معاهده صلح تدوین کرد اما در آن اشاره‌ای به خروج نیروهای اسرائیلی نشده است.

این روزنامه ادامه داد: پیش نویس مشابهی وجود دارد که نیوزلند برای تدوین آن تلاش می‌کند و شامل توافق صلح اسرائیل و فلسطین می‌شود.

روزنامه معاریو نوشت که دولت آمریکا هنوز در مورد استفاده از حق وتو تصمیم نگرفته است. اما دیپلمات‌های اسرائیلی احتمال می‌دهند که پس از دستیابی آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران در اواخر ژوئن آتی آمریکا تصمیمی در خصوص تشکیل کشور فلسطین اتخاذ کند.

انتهای پیام

کد N802486

وبگردی