آفتاب
رئیس سازمان قضایی آذربایجان غربی:

کوچکترین خطای پلیس ممکن است منجر به یک معضل امنیتی شود

کوچکترین خطای پلیس ممکن است منجر به یک معضل امنیتی شود

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی گفت: کوچکترین خطای یک پلیس ممکن است منجر به یک معضل امنیتی شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صمیمی در سومین دوره آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار سازمانی ماموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به گسترش ارتباطات و رسانه‌های دیداری و شنیداری، امروز هر اتفاق کوچک و بزرگ به کل دنیا مخابره می‌شود؛ لذا کوچکترین خطای سازمانی یک پلیس ممکن است منجر به یک معضل امنیتی برای کشور شود.

وی با بیان این که علل زیادی برای لزوم استانداردسازی رفتار پلیس وجود دارد، افزود: اهمیت قضیه به قدری است که در مجمع عمومی سازمان ملل دو نظام‌نامه راجع به همین موضوع یعنی به‌کارگیری سلاح سرد و گرم توسط پلیس و دیگری رفتار و کنش‌های پلیس تصویب شده است.

وی با اشاره به اهمیت تعالی رفتار پلیس گفت: پلیس وظیفه دارد با ناقضان قانون برخورد کند، طبیعی است اگر رفتار پلیس در این امر استاندارد نباشد به تبع آن رفتار مردم هم استاندارد نخواهد بود.

این مقام قضایی با بیان اینکه توفیق پلیس در انجام وظایف سازمانی منوط به این است که با مردم تعامل داشته باشد، گفت: وقتی ما از مردم می‌خواهیم رفتارشان را با قانون منطبق کنند قبل از آن باید رفتار خودمان را استاندار کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان آذربایجان غربی گفت: باید ملاک‌هایی برای ارزیابی عملکرد پلیس داشته باشیم، فرهنگ، شرع، عرف، اخلاق، وجدان، شرف و قانون هر کشوری می‌تواند یکی از مهمترین معیارهای سنجش و ارزیابی رفتارهای پلیس باشد.

وی با تاکید بر اینکه قاطعیت پلیس در نفوذناپذیری در امر اجرای قانون است، تصریح کرد: قاطعیت در اجرای قانون، اولین نمود یک رفتار متعالی برای پلیس است، اما بعضی مواقع از این قاطعیت برداشت اشتباهی وجود دارد، وقتی که یک پلیس از خشونت و باتوم استفاده کند و یا کلام توهین‌آمیز بکار ببرد به وی می‌گویند خیلی قاطع است.

انتهای پیام

کد N802222

وبگردی