آفتاب

اوکراین سفیر خود را از بلاروس فراخواند

اوکراین سفیر خود را از بلاروس فراخواند

پترو پوروشنکو رییس جمهور اوکراین سفیر این کشور در بلاروس را به دلیل ادامه پاکسازی نیروهای دولتی از افراد رییس جمهور سابق، به کی یف فراخوانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری روسی اسپاتنیک، «میخاییلو یژهل» سفیر اوکراین در مینسک، طی سال های 2010 تا 2012 وزیر دفاع این کشور بود و در آن سال به عنوان سفیر اوکراین راهی بلاروس شد.
فراکسیون «آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر اوکراین در پارلمان پیش از این خواستار برکناری یژهل شده بود. پترو پوروشنکو رییس جمهور اوکراین درباره فراخواندن سفیر این کشور در بلاروس به کی یف به تلویزیون دولتی این کشور گفت: بلاروس در حال حاضر نقش بسیاز بزرگی را در اجرای سیاست های دفاعی و امنیتی ما بازی می کند. بدون تردید من باید نسبت به ثابت قدمی نماینده اوکراین درباره نقش بلاروس اطمینان حاصل می کردم.
بعد از تغییر دولت اوکراین در سال 2014، دولت پوروشنکو تلاش کرد تا مقامات دولت ساقط شده «ویکتور یانوکویچ» را از سمت های خود برکنار کند. بسیاری از مقامات دولت قبل از سمت های خود برکنار شدند.
در حال حاضر توافقنامه آتس بس بین نیروهای دولتی و جدایی طلبان شرق اوکراین، در مینسک امضا شده و بلاروس نقشی مهم در رایزنی های پشت پرده بین این دو گروه بازی می کند.

کد N801938

وبگردی