آفتاب
اشرف افخمی:

دو مرکز آب شیرین کن در کرمان احداث می شود

دو مرکز آب شیرین کن در کرمان احداث می شود

کرمان - مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: دو مرکز آب شیرین کن برای مصرف آب خلیج فارس در کرمان هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اشرف افخمی پیش از ظهر شنبه در نشست با استاندار کرمان بانک صنعت و معدن را یک بانک توسعه ای و تخصصی دانست و اظهار داشت: هدف ما این است که بانک صنعت و معدن برای خروج از رکود اقتصادی که دغدغه اصلی کشور است مانند سایر بانک های تجاری در دنیا کمکی بزرگ در راستای توسعه زیرساخت ها باشیم.

وی افزود: در یک  سال گذشته  با وجود تحریم ها بیش از دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی گشایش اعتبار داشته است و تلاش ما در این است که به تولید و صادرات کشور کمک کنیم تا از رکود خارج شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان کرد: باید نشاط را در کار فعالان اقتصادی و اجرایی ایجاد کنیم و با تعامل و همدلی در توسعه و پیشرفت تلاش کرده و مشکلات را حل کنیم و با به کار بردن یک استراتژی از کاری که انجام می دهیم خسته نشویم.

وی کار بانک صنعت و معدن را تامین مالی پروژه های بزرگ صنعتی و تولیدی دانست گفت: محدودیتی نداریم و در همه زمینه ها از جمله نفت، پتروشیمی، نساجی و ... کار کرده ایم و در حوزه معدن نیز فعالیت داشته ایم اما کمی کار در این حوزه به دلیل کمی متقاضیان بوده است.

افخمی با یادآوری این مطلب که بانک صنعت و معدن در توسعه زیرساخت ها پا نهاده است، گفت: آغاز این کار با تامین اعتبار خط راه آهن سریع السیر «تهران- اصفهان» با سرمایه گذاری ۱.۸ میلیارد دلار بوده است.

وی با توجه به اینکه کشور ما در بخش لجستیک نیاز به تحول حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی دارد گفت: مطالعات نشان داده است که ما با تخصص هایی که داریم می توانیم این کار را به خوبی انجام دهیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تامین اعتبار دو مورد آب شیرین کن برای انتقال آب از خلیج فارس را بالغ بر ۲۰۰ میلیون یورو عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری ما در استان کرمان برای احداث دو نیروگاه و انجام مطالعات با توجه به مشکل آب در استان کرمان و آب شیرین کن هایی است که قرار است آب را از خلیج فارس بیاورد.

وی با تاکید بر صادراتی بودن صنایع گفت: سیاست دولت، وزارت صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی تاکید بر صادراتی بودن صنایع است تا به صورت ارز به منابع صندوق توسعه ملی برگشت داده شود.

وی با بیان اینکه بنگاه های دولتی در تار و پود شیوه ادارات دولتی گرفتار هستند گفت: مقررات حاکم بر بنگاه های دولتی از جمله بانک ها مثل این می ماند که با وجود داشتن ۱۰۰ پتانسیل تنها ۲۰ کیلومتر برویم.

وی خواستار اختیارات متوازن شد و گفت: این اختیارات اجازه می دهد تا بتوانیم کار کنیم و مطمئنا پاسخگویی همراه با شفاف سازی خواهیم داشت و پول در اولویت دوم و سوم ماست و اصل آن اختیارات است.

کد N801907

وبگردی