آفتاب
رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خبر داد:

سازمان‌دهی پژوهش‌های شهری توسط سامانه "پژوهش‌یار"

سازمان‌دهی پژوهش‌های شهری توسط سامانه "پژوهش‌یار"

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از سازمان‌دهی پژوهش‌های شهری توسط سامانه پژوهش‌یار خبر داد.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، بابک نگاهداری درخصوص سازمان‌دهی پژوهش‌های شهری توسط سامانه پژوهش‌یار گفت: به منظور این سازمان‌دهی در شهرداری تهران از این ‌پس، مجموعه پژوهش‌هایی که در حوزه‌های مختلف شهرداری انجام می‌شوند باید در سامانه پژوهش‌یار که مورد تأیید و تأکید شهردار محترم تهران است ثبت شوند و اطلاعات پژوهشی آن‌ها وارد سامانه شود.

وی تأکید کرد: ضمن اینکه ضروری است تا زمانی که پروژه به اتمام می‌رسد، بارگذاری فایل نهایی پژوهش و ثبت اطلاعات اتمام پژوهش در این سامانه صورت بگیرد. همچنین پرداخت‌های مربوط به پروژه‌ها منوط به اخذ کد رهگیری از سامانه پژوهش‌یار خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات در ادامه با اشاره به دلایل راه‌اندازی سامانه پژوهش‌یار اظهار کرد: شهردار تهران در هفتمین جشنواره پژوهش و نوآوری بر این نکته تأکید کرد که ابتدا و انتهای هر پژوهش در شهرداری باید به مرکز مطالعات ختم شود.

نگاهداری افزود: البته، این بدان معنا نیست که مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به تنهایی مسئول انجام تمامی پروژه‌هاست، بلکه لازم است پژوهش‌هایی که در واحدهای مختلف شهرداری انجام می‌شود در یک نقطه سامان‌دهی شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در ادامه گفت: این مرکز هم‌اکنون پشتیبانی تخصصی از مجموعه طرح‌ها و لوایح شورای شهر را نیز بر عهده دارد.

وی با تأکید بر انتظارات اعضای محترم شورای شهر از مرکز مبنی بر پشتیبانی تخصصی از مجموعه طرح‌ها و لوایحی که در شورای شهر مطرح می‌شود، تصریح کرد: تصمیم گرفتیم تا با راه‌اندازی کارگروه مشورتی شورای شهر و سازمان‌دهی رویکرد اندیشکده ای در کنار رویکرد پژوهشکده‌ای و با ایجاد اتاق‌های فکر در حوزه‌های مختلف مأموریتی، قابلیت پاسخ‌دهی سریع و کارشناسی مسائل شهری را در مرکز فراهم کنیم.

نگاهداری افزود: بر همین اساس، در سال 93 ارائه گزارش‌های کارشناسی و تخصصی درباره طرح‌ها و لوایح شورای شهر شروع شد و اخیراً نیز در خصوص راه‌اندازی دفتر مشترک پژوهشی در شورای شهر با مشارکت مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به منظور ایجاد ارتباط هر چه مستقیم‌تر و سریع‌تر با شورای شهر هماهنگی‌هایی انجام‌گرفته است.

بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، وی در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس، قرار است تا دفتر مشترک پژوهشی را در شورای شهر راه‌اندازی کنیم تا مرکز بتواند در اسرع وقت نسبت به تأمین نیازهای پژوهشی شورای شهر و پشتیبانی تخصصی از آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

کد N801792

وبگردی