آفتاب
نماینده مردم مشهد:

بدون حمایت از صنعت نباید انتظار پیشرفت داشت

بدون حمایت از صنعت نباید انتظار پیشرفت داشت

مشهد- نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون حمایت از قشر كارگر و تولیدكنندگان نباید انتظار پیشرفت و بهبود در نظام اقتصادی كشور را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله پژمان‌فر  روز شنبه در بیست و ششمین جشنواره استانی «امتنان» كه در سالن اجتماعات مجموعه ورزشی كارگران مشهد برگزار شد اظهار داشت:‌ امروز در شرایط ویژه ای قرار داریم زیرا تمامی تمركز دشمن رخنه در فضای اقتصادی كشور است.

وی تمركز در سرمایه گذاری را موجب مدیریت حركت دشمنان عنوان كرد و گفت: مهمترین ویژگی در مدیریت سرمایه توجه به نیروی انسانی است و برای عبور از بحران ها باید به قشر كارگر و نیروی كار توجه كنیم.

پژمان‌فر با بیان این كه نیروی كار می تواند اقتصاد و صنعت را پیش ببرد افزود: باید مشكلاتی كه در مسیر تعامل سازنده میان قشر كارگرو كارفرما وجود دارد را از بین ببریم.

وی ادامه داد:‌ مهمترین مشكلات بخش صنعت و تولید مربوط به مسائل بانكی است و با توجه به ركود كشور لازم است اعتباراتی در این بخش ایجاد شود.

بانك ها مستقل از مجلس و دولت عمل می كنند

 پژمان‌فر با اشاره به این كه بانك مركزی و سایر بانك ها مستقل عمل می كنند گفت: بانك ها بدون پیگیری سیاست های ابلاغی رهبر و مصوبات مجلس و برنامه های دولت فعالیت می كنند.

وی از برگزاری جلسات متعدد نمایندگان مجلس با وزیر اقتصاد و روسای بانك ها خبرداد و  گفت: در این جلسات نمایندگان مجلس تلاش كردند تا بانك ها را مجاب كنند از بخش صنعت حمایت كنند و امیدواریم در این زمینه تلاش بیشتری از سوی بانك ها صورت گیرد.

پژمان‌فر با بیان این كه سیستم بانكی كشور خودش را صاحب اختیار می داند گفت:‌ بانك ها حتی در مسائل واضح و شفافی مانند پرداخت وام به افراد تحت پوشش كمیته امداد هم با سنگ اندازی ها متعدد مردم را خسته می كنند.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم صنعت ما در یك مبارزه مستقیم و با این هجمه كالاهای وارداتی كه پشت درهای كمرگات كشور منتظر ورود هتسند بتواند مقاومت كند باید مورد حمایت نظام اقتصادی كشور قرار گیرد.

پژمان‌فر افزود: مشكل ما در عرصه تولید از طرف كارگران و سیستم تولید نیست مشكل اصلی اینست که حمایت های لازم از صنعت صورت نمی پذیرد.

وی با اشاره به كارشكنی های انجام شده در بحث های مالیاتی، ‌ بانك ها، ‌تأمین اجتماعی گفت: اگر به فكر حل این مشكلات نباشیم و مشكلات دامنگیر شود چرخه تولید متوقف می شود.

پژمان‌فر رمز پیروزی انقلاب را تكیه امام خمینی(ره) بر ظرفیت مردم عنوان كرد و گفت: جنگ بدون همدلی مردم به بهترین وجه اداره نمی شد و امروز هم بدون حمایت از قشر كارگری نباید انتظار بهبود وضعیت اقتصادی كشور را داشته باشیم.

وی ادامه داد: مردم باید با تكیه بر كیفیت كالای داخلی آن را بر كالای خارجی اولویت دهند و نمی توان از مردم بخواهیم كالای بی كیفیت را به نام كالای ایرانی خریداری كنند.

پژمان‌فر با بیان این كه برخی تعبدی و با پیروی از سخنان رهبری از مردم می خواهند هر نوعی از كالای ایرانی را خریداری كنند گفت:‌ مسیر را به سمتی ببریم كه مشتری كالای ایرانی را با توجه به قیمت، ‌كیفیت و خدمات پس از فروش انتخاب كند.

 

کد N801537

وبگردی