آفتاب

تعلیق فعالیت پارلمان آفریقای جنوبی برای مقابله با بیگانه هراسی

تعلیق فعالیت پارلمان آفریقای جنوبی برای مقابله با بیگانه هراسی

پارلمان آفریقای جنوبی قرار است چند روز آینده و برای آنکه قانونگذاران به حوزه‌های انتخاباتی‌شان بازگردند تا علیه بیگانه هراسی تبلیغ کنند، به حالت تعلیق درآید، اقدامی که در پی حملات مرگبار علیه مهاجران در این کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام جدیدترین ابتکار عمل دولت با هدف مقابله با چند هفته درگیری و خشونت علیه خارجی‌ها در آفریقای جنوبی است؛ خشونت‌هایی که هفت کشته بر جای گذاشته و باعث بی‌خانمانی هزاران تن دیگر شده است.

بالطا امتبه، رئیس پارلمان آفریقای جنوبی با اعلام اینکه قانونگذاران آزادند تا در فعالیت‌های مربوط به مقابله با بیگانه هراسی در کشور شرکت کنند گفت: پارلمان برای چند روز به حالت تعلیق در می‌آید تا قانونگذاران به حوزه‌های انتخاباتی خود بازگردند و به تبلیغ درباره مقابله با بیگانه هراسی بپردازند. همچنین پارلمان بر ضرورت تحمل و صبر تاکید دارد.

در بیانیه پارلمان آفریقای جنوبی آمده است: پارلمان به شدت هرگونه خشونت علیه اتباع دیگر کشورها،‌ نژادپرستی و اشکال مختلف ناشکیبایی در کشور را محکوم می‌کند. ما باید شرافت و احترام به تمام افراد ارایه کنیم و به مقابله با نژادپرستی پرداخته و حقوق بشر و آزادی را گسترش دهیم.

جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی روز جمعه با 50 تن از رهبران و روسای نهادها و سازمان‌هایی که نماینده اتباع خارجی ساکن آفریقا جنوبی هستند، دیدار کرد و متعهد شد تا با افکار و ایده‌های ضد مهاجرت مقابله کند و به مشکلات ریشه‌دار در این باره بپردازد.

او گفت: من با نمایندگان مهاجران برای یافتن راه‌حل‌های جامع به منظور جلوگیری از وقوع حملات مشابه دیدار کردم. ما باید راه حل‌های دائم بیابیم تا به این ترتیب مردم بتوانند در کنار هم زندگی کنند.

مهاجران در آفریقای جنوبی از آن جهت مورد تهاجم قرار می‌گیرند که از دید سکنه عامل بیکاری محلی‌ها و افزایش وقوع جرایم هستند.

سربازان آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ مستقر شدند تا به پلیس برای یافتن افرادی که به حمله علیه مهاجران از زیمبابوه، مالاوی، لوزامبیک و سایر کشورهای آفریقایی متهم شده‌اند، کمک کنند.

انتهای پیام

کد N801502

وبگردی