آفتاب

تغییرات در روابط 2 جانبه محور دیدارهای وزرای خارجه و دفاع آمریکا و ژاپن

تغییرات در روابط 2 جانبه محور دیدارهای وزرای خارجه و دفاع آمریکا و ژاپن

براساس اعلام یکی از مقام‌های کاخ سفید، "جان کری" و وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه با همتایان ژاپنی خود در نیویورک دیدار خواهند کرد تا درباره تغییرات در روابط توکیو- واشنگتن گفت‌وگو کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "اوان مدیروس"، مدیر ارشد امور آسیا در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که "جان کری" و "اشتون کارتر"، وزرای خارجه و دفاع آمریکا هفته جاری با همتایان خود دیدار می‌کنند.

وی گفت: روز دوشنبه نیویورک میزبان نشست تاریخی 2+2 با حضور اشتون کارتر و جان کری و همتایان ژاپنی آنها خواهد بود و قرار است تغییراتی در نحوه مناسبات ائتلاف ژاپن- آمریکا صورت بگیرد. از کاخ سفید روز جمعه خواسته شد تا برنامه شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن را برای سفر به واشنگتن که قرار است هفته آتی انجام شود، اعلام کند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و شینزو آبه قرار است درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله تجارت آزاد، تغییرات آب و هوای، بهداشت جهانی و امنیت منطقه‌ای بحث و رایزنی کنند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نهم آوریل 2015 با آبه در توکیو دیدار کرد و درباره فرصت‌های دو کشور برای ارتقای همکاری در مسائل منطقه‌ای به بحث پرداخت.

وزارت دفاع آمریکا در ششم آوریل اعلام کرده بود که پنتاگون 60 درصد ناوگان نظامی خود را به منطقه اقیانوس اطلس- اقیانوس هند منتقل می‌کند و در این راستا جدیدترین و بهترین سیستم‌های تسلیحاتی برای اولین بار به منطقه آسیا- اقیانوسیه فرستاده می‌شود.

انتهای پیام

کد N801450

وبگردی