آفتاب

انتقاد رئیس سابق ارتش انگلیس از سیاست لندن در خاورمیانه

انتقاد رئیس سابق ارتش انگلیس از سیاست لندن در خاورمیانه

ژنرال سر دیوید ریچارد، رئیس سابق ارتش انگلیس اعلام کرد، هزاران سرباز عربی دیگر باید برای مقابله با تروریست‌های داعش مستقر شوند. وی گفت که استراتژی انگلیس در منطقه «دریبل» کردن است اما باید «ضربه» زدن باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، ژنرال ریچارد با بیان اینکه نیروهای عراقی و نیروهای شورشی سوری باید با انسجام بیشتری در کنار یکدیگر بجنگند، گفت: اگر تصمیم با من بود، شخصاً ترجیح می‌دادم نیروهای غربی بیشتری برای حمایت، آموزش و نقش آموزشی مستقر کنم. استراتژی انگلیس به‌ گونه‌ای است که در لحظه‌ای که باید ضربه بزند، شروع به دریبل کردن می‌کند.

وی افزود: دوست دارم که به ارتش عراق و ارتش سوریه از گروه‌های اپوزیسیون گفته شود که اگر شما منسجم شوید و برای یک هدف بازی کنید، موفق می‌شوید اما در غیر اینصورت خیر.

ریچارد که ارتش انگلیس را در افغانستان و سپس در جنگ با لیبی هدایت کرد، به شدت از فقدان فرماندهی پویا انتقاد کرد و گفت: ما درباره علم پرتاب موشک صحبت نمی‌کنیم. این کار به دید و رهبری نیاز دارد و ما در این زمینه خوبیم. داعش هم‌اکنون مهمترین تهدید است. ما می‌توانیم با این تهدید مقابله کنیم اما فعلا با بحران رهبری و تصمیم‌گیری مواجه هستیم.

انتهای پیام

کد N801421

وبگردی