آفتاب
در دیدار با سعد حریری مطرح شد؛

بایدن توافق لبنانی‌ها بر سر رئیس‌جمهور آینده را خواستار شد

بایدن توافق لبنانی‌ها بر سر رئیس‌جمهور آینده را خواستار شد

معاون باراک اوباما در دیدار با سعد حریری تاکید کرد که طرف‌های لبنانی باید به خاطر حفظ منافع کشورشان بر سر تعیین شخصی که پست ریاست‌جمهوری را عهده‌دار شود توافق کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان و رهبر جریان المستقبل با وی درخصوص اوضاع سیاسی لبنان بحث و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف تاکید کردند که رهبران لبنانی‌ها باید به خاطر منافع کشور به توافق دست یابند تا خلأ پست ریاست‌جمهوری پر شود.

بایدن در دیدار با حریری درخصوص تحولات منطقه و جهان از جمله روند دیپلماتیک جاری درخصوص پرونده هسته‌ای ایران گفت‌وگو و از شجاعت نیروهای مسلح لبنانی در مقابله با تندروها در داخل لبنان قدردانی و از سیاست بی‌طرفی این کشور در قبال درگیری‌های سوریه حمایت کرد.

این مقام آمریکایی عنوان داشت که واشنگتن از حاکمیت، استقلال و شراکت گسترده میان آمریکا با دولت و مردم لبنان حمایت می‌کند.

سعد حریری از سه‌شنبه گذشته به واشنگتن رفته تا در سفر یک هفته‌ای خود با تعدادی از مقامات آمریکایی دیدار کند.

در همین حال، رهبر جریان المستقبل در مصاحبه با خبرنگاران عنوان داشت که عملیات "طوفان قاطع" در یمن راه را در مقابل "تحرکات مشترک عربی" باز کرد.

حریری گفت: اقدامات آمریکایی‌ها در عراق با هدف تضعیف ارتش سوریه و از بین بردن نهادهای سوری نیست بلکه از آن مجبور کردن نظام و حامیان آن برای "خالی کردن پشت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه است".

وی با تاکید بر لزوم متحد ساختن مخالفان سوری عنوان داشت که در جریان سفرش به آمریکا از مقامات این کشور خواسته است تا از ارتش لبنان حمایت کرده و برای پایان دادن به خلأ ریاست‌جمهوری کمک کنند.

وی همچنین عنوان داشت که پس از واشنگتن در اواسط ماه آتی به مسکو خواهد رفت.

انتهای پیام

کد N801298

وبگردی