آفتاب

آغاز عملیات احداث مجموعه زیست محیطی حیات وحش در تفرجگاه عینالی

آغاز عملیات احداث مجموعه زیست محیطی حیات وحش در تفرجگاه عینالی

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز از آغاز عملیات احداث مجموعه زیست محیطی حیات وحش در تفرجگاه عینالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، مسعود برزگر جلالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تفرجگاه عینالی مناطق بکر و طبیعی مستعدی جهت ایجاد پارک‌های حیات وحش، باغ پرندگان، برکه و پرورش آبزیان دارد.

وی گفت: طرح احداث مجموعه زیست محیطی حیاط وحش عینالی در اواخر سال قبل مطرح و پس از برگزاری چندین جلسه تخصصی با کارشناسان اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی، بازدیدهای میدانی از منطقه و سایت‌های مشابه در استان، طرح نهایی مورد تأیید اداره کل محیط زیست استان قرار گرفت و نقشه مربوطه نیز تهیه و برای اجرا در اختیار کارشناسان این سازمان گذاشته شد.

مدیرعامل سازمان با اشاره به شروع اجرای فاز اول این مجموعه در مساحتی حدود 40 هکتار گفت: منطقه در نظر گرفته شده برای احداث مجموعه حیات وحش، دره مابین ایستگاه دوم تله کابین و تپه بقعه و رستوران بام تبریز به طرف چشمه طرلان با مساحتی حدود 80 هکتار است که اجرای فاز اول آن با مساحت 40 هکتار شروع شده است.

برزگر جلالی گفت: برای اجرای فاز اول این مجموعه، در مرحل اول باید منطقه امن ایجاد کنیم و برای این منظور به طول 3200 متر و به ارتفاع سه متر فنس‌کشی لازم است که عملیات فنس‌کشی پیرامون این منطقه هم‌اکنون در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با اتمام فاز اول طرح، علاوه بر اینکه از محوطه ایستگاه دوم تله‌کابین و تپه رستوران قابل رویت خواهد بود، همشهریان و میهمانان می‌توانند با انتخاب مسیر هوایی، این مجموعه زیبا را از داخل تله کابین مشاهد کنند.

برزگر جلالی گفت: وجود سنگ‌ها و صخره‌های داخل تفرجگاه عینالی فرصت خوبی برای خلق آثار هنری توسط هنرمندان است.

وی افزود: سال گذشته روی یکی از صخره‌های بزرگ تفرجگاه عینالی بزرگترین تندیس استاد شهریار در قالب یک اثر سنگی رئال در ارتفاع 10 متر از سوی دو هنرمند تبریزی اجرا شده است که اثر ارزشمند و در نوع خود بی‌نظیر است.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز با بیان این که این تندیس مورد توجه شهروندان و گردشگران عزیز قرار گرفته است، افزود : وجود سنگ‌ها و صخره‌های داخل تفرجگاه عینالی فرصت خوبی برای خلق آثار هنری از سوی هنرمندان کشورمان است که به تقویت جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی تفرجگاه عینالی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N801236

وبگردی