آفتاب

آمریکا به دنبال استفاده بیشتر از پایگاه‌های نظامی در فیلیپین

آمریکا به دنبال استفاده بیشتر از پایگاه‌های نظامی در فیلیپین

آمریکا در حالی به دنبال در اختیار گرفتن پایگاه‌های نظامی فیلیپین در هشت منطقه این کشور است که چین حضور نظامی خود را در دریای چین جنوبی افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در ایالت آریزونا به فاز بعدی سیاست واشنگتن در قبال آسیا و استقرار ناوشکن‌ها، بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌ها در این منطقه اشاره کرد.

سیاست "آسیا محور" آمریکا با هدف جابه‌جایی تفنگداران آمریکایی از داروین، استرالیا به سمت آسیا برای آموزش است.

ژنرال گرگودیو کاتاپانگ، فرمانده ارتش فیلیپین نیز گفت: حداقل هشت منطقه در فیلیپین وجود دارد که مکان‌های احتمالی برای استقرار سربازان آمریکایی، هواپیماها و ناوهای این کشور خواهد بود.

اما آمریکایی‌ها تا پس از صدور حکم دادگاه عالی فیلیپین در مورد توافقات و معاهدات نظامی که "توافق همکاری گسترده دفاعی" نام دارد، باید صبر کنند؛ توافقی که سال گذشته میلادی میان مانیل و واشنگتن امضا شد و تا اواخر سال جاری میلادی درباره‌اش تصمیم‌گیری می‌شود.

فرمانده ارتش فیلیپین گفت: فهرست جابجایی نیروها و تجهیزات جنگی و نظامی آمریکا و پایگاه‌هایی که قرار است نیروهای آمریکایی در آن مستقر شوند در اکتبر و در جریان نشست مشترک دفاعی نهایی می‌شود.

چهار منطقه در جزیره لوزون قرار دارد؛ جایی که سربازان آمریکایی و فیلیپینی معمولا رزمایش انجام می‌دهند، دو مورد دیگر در جزیره سبو و دو پایگاه دیگر در پالاوان واقع در غرب مجمع الجزایر فیلپین واقع هستند.

یکی از مقام‌های ارشد نیروی هوایی فیلیپین گفت: به محض اینکه سیاست احیا شده آمریکا در قبال آسیا اجرا شود، فیلپین انتظار دارد آمریکایی‌ها به دنبال دستیابی بیشتر به پایگاه‌های نظامی در جزیره مینرانائو و فرودگاه‌های غیرنظامی در جزیره لوزون باشند.

وی با اشاره به اینکه هواپیماهای آمریکایی در جریان جنگ عراق و افغانستان در دهه 2000 میلادی در فرودگاه باتانز فرود می‌آمدند، گفت: آمریکایی‌ها از فرودگاه "لائوآنگ" و "باتانز" استفاده می‌کنند و هر دو آنها در لوزون قرار دارند.

انتهای پیام

کد N801112

وبگردی