آفتاب
لابی صهیونیستی آیپک:

از طرح اصلاحیه‌های غیر ضروری در لایحه ضد ایرانی خودداری کنید

از طرح اصلاحیه‌های غیر ضروری در لایحه ضد ایرانی خودداری کنید

قویترین لابی صهیونیستی آمریکا از کنگره این کشور خواست تمام تلاش خود را برای تصویب لایحه «بازنگری توافق هسته ای ایران» به کار بسته و خطر حق وتوی رئیس جمهور آمریکا را کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، لابی صهیونیستی «آیپک» به قانونگذاران آمریکایی توصیه اکید کرد تا از اصلاحات پیشنهادی برای تشدید مفاد لایحه ای که به کنگره اجازه بررسی توافق هسته ای با ایران را می دهد حمایت نکنند.

ترس آیپک از آن است که مبادا اختلاف نظر بین دو حزب دموکرات و جمهوری خواه کنگره مانع از تصویب نهایی این لایحه شود. این احتمال وجود دارد که با طرح اصلاحیه های دشوار، دموکرات های کنگره آمریکا از حمایت لایحه ضد ایرانی دست بردارند و یا اینکه «باراک اوباما» را تحریک به استفاده از حق وتوی ریاست جمهوری کنند.

به گفته یکی از اعضای آیپک، تصویب این لایحه در اولویت نخست قرار دارد تا به این ترتیب قانونگذاران بتوانند درباره توافق نهایی با ایران قضاوت کنند.

هفته گذشته، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تصمیم گرفت انعطاف پذیری بیشتری درباره لایحه بازنگری توافق هسته ای ایران از خود نشان بدهد و برخی موارد غیر هسته ای مثل پایبندی ایران به عدم حمایت از تروریست را از آن حذف کنند. اما، برخی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره همچنان در پی اعمال فشار هستند تا اصلاحیه های دشوار خود را به لایحه نهایی ضمیمه کنند.

اوباما پیشتر به کنگره اخطار داده بود که هر لایحه ای را که توافق هسته ای با ایران را به مخاطره بیاندازد وتو خواهد کرد و از همین روی لابی صهیونیستی آیپک تمام سعی خود را برای خلاصی از حق وتوی رئیس جمهور آمریکا به کار می بندد.

کد N800874

وبگردی