آفتاب

طرح دی‌میستورا برای مذاکرات جدید میان گروه‌های درگیر در سوریه

طرح دی‌میستورا برای مذاکرات جدید میان گروه‌های درگیر در سوریه

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در گزارشی به شورای امنیت از برنامه خود برای آغاز گفت‌وگوهای جدید با طرف‌های درگیر در این کشوردر اوایل ماه مه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، استعفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در نشست شورای امنیت پشت درهای بسته اعلام کرد: فرصت و شرایط برای آغاز روند انتقال سیاسی بهتر از شش ماه پیش نیست و نظام و مخالفان سوریه کمتر تمایل خود را به مذاکرات جدید نشان می‌دهند.

وی تاکید کرد که سازمان ملل همچنان بر لزوم بازسازی سوریه و ادامه تلاش‌ها جهت یافتن راهکاری سیاسی برای بحران سوریه تاکید دارد.

دی‌میستورا افزود: مذاکراتی که میان مخالفان و نظام و برخی طرف‌های دیگر برگزار می‌شود گفت‌وگوهای غیررسمی است که با هدف دستیابی به مواضع دو طرف و شناخت میزان آمادگی آنها برای انتقال از مرحله گفت‌وگوها به مذاکرات براساس بیانیه ژنو صورت می‌گیرد.

احمد فوزی، سخنگوی سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود که دی‌میستورا گفت‌وگوهای خود را در چهارم مه آتی آغاز خواهد کرد و این گفت‌وگوها با حضور نمایندگان طرف‌های دعوت‌شده و کارشناسان برگزار شده و بین چهار تا شش هفته در مقر سازمان ملل در ژنو ادامه خواهد داشت.

وی اعلام کرد: ایران به این مذاکرات دعوت شده است.

انتهای پیام

کد N800804

وبگردی